کد خبر: ۱۰۰۰۸

حکیم مهر - در صورتی که تولیدکننده از تولید خود 20 درصد سود تضمین‌شده داشته باشد، طی مدت دو سال علاوه بر تأمین بازار مصرف داخل، می‌توان به صادرات گوشت گوساله نیز پرداخت.

نایب‌رئیس انجمن صنفی دامداران با اعلام این مطلب گفت: چه دلیلی دارد برای تأمین رضایت مصرف‌کننده، گوشت به‌صورت نامحدود در بازار مصرف عرضه شود تا با افزایش عرضه قیمت آن سقوط کند؟

علیرضا ترابی‌فرد افزود: تولیدکننده به امید کسب سود به تولید می‌پردازد، ولی به یک‌باره با واردات گوشت مواجه شده و قیمت‌ها در بازار شکسته و مجبور به فروش محصول خود به قیمتی کمتر از هزینه‌های تولید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر تولیدکننده بابت تأمین هزینه‌های تولید نگرانی نداشته باشد و 20 درصد سود تضمین‌شده از تولید خود داشته باشد، ظرف مدت دو سال علاوه بر تأمین بازار داخل، می‌توان صادرات نیز داشت.

ترابی‌فرد با بیان اینکه هزینه‌های تولید هر کیلوگرم گوشت گوساله شش‌هزار و 800 تومان است، ادامه داد: پینشهاد ارائه‌شده خرید گوشت گوساله به قیمت 40 درصد بازار از پرواربند است. ولی در صورتی که 20 درصد بیشتر از هزینه تولید از پرواربند خریداری شود، تولیدکننده با خیال راحت می‌تواند تولید خود را افزایش دهد.

وی با اشاره به این مطلب که نمی‌توان بخشی از واسطه‌ها را حذف کرد، تصریح کرد: مادامی که گوشت به دست مصرف‌کننده برسد، علاوه بر تولیدکننده، از فیلترهایی مانند کشتارگاه، حداقل دو واسطه، مغازه‌دار نیز باید عبور کند و بخشی از واسطه‌ها را نمی‌توان حذف کرد.

فعال بخش خصوصی در پایان با بیان اینکه هم‌اکنون تقاضا برای خرید شیر زیاد است، درباره وضعیت تولید شیر یادآور شد: کمبودی از بابت تولید شیر در کشور وجود ندارد و صحبتی که اتحادیه‌های لبنی از کاهش ورود شیر به کارخانه‌ها می‌کنند، در نتیجه افزایش تعداد واحدهای صنایع لبنی کوچک است که لزوماً عضو هیچ اتحادیه‌ای نیستند.

 

نظر شما
ادامه