کد خبر: ۱۰۰۱۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - سرپرست پژوهشکده انستیتو پاستور شمال کشور شعبه آمل از خودکفایی کامل این مرکز در تولید موش و سایرحیوانات آزمایشگاهی خبر داد.

دکتر محسن آسوری اظهار داشت: تولید موش و حیوانات آزمایشگاهی در پژوهشکده انستیتوپاستور آمل اکنون در حد انبوه بوده و میزان تولید بر اساس درخواست های مراکز علمی و تحقیقاتی کشور و سایر مراکز به صورت ثبت سفارش انجام می شود.

وی افزود: موش سفید کوچک (سوری)، موش بزرگ ( رت)، موش کوچک همخون، خرگوش سفید نیوزلندی و خوکچه از تولیدهای آزمایشگاهی پژوهشکده انیستیتو پاستور آمل بوده که در مجموع برای پژوهش های مربوط به سرطان، کالبدشناسی، بیماریهای عفونی و تشخیصی، بررسی های فیزیولوژیکی، تحقیقات دندانپزشکی، ارزیابی و بررسی دارویی و سنجش رژیم های غذایی مورد استفاده محققان وکارشناسان است.
سرپرست پژوهشکده انستیتو پاستور شمال کشور شعبه آمل، از مراکز علمی و تحقیقاتی کشور که همچنان اقدام به واردات موش های آزمایشگاهی از خارج از کشور می کنند، انتقاد کرد و ادامه داد:  پژوهشکده انستیتو پاستور شمال کشور حتی توان صادرات به کشورهای برتر این بخش را دارد و مدیران مراکز تحقیقاتی ایران باید در حمایت از تولید داخل، پژوهشکده آمل را پشتیبانی کنند.
آسوری ادامه داد: پژوهشکده انستیتو پاستورشعبه آمل به مدت 10 سال برای کارهای تحقیقاتی خود، حیوان های آزمایشگاهی را از تهران وارد می کرد و از سال 87 با توجه به نیاز پایگاه های تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاههای استانهای شمال کشور ایجاد واحدهای تولیدی در این پژوهشکده را در دستور کار خود قرار داد.
وی اضافه کرد: با ساخت اتاق های مستقل موشهای بزرگ آزمایشگاهی کار تکثیر این نوع حیوان اکنون افزایش یافته است.
سرپرست پژوهشکده انستیتو پاستور شمال کشور اضافه کرد: هم اکنون این مرکز کار تکثیر خرگوش و خوکچه هندی را آغاز کرده و درچرخه تولید خود قرار داده است.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
0
0
با سلام
ضمن عرض خسته نباشید به همکاران پاستور آمل، تا جایی که ما اطلاع داریم موش های آزمایشگاهی معمولی که ایشان تولید میکنند از خارج کشور وارد نمیشود بلکه گاهی برای پژوهشهای خاص نوع ویژه ای موش (با ژنوتایپ خاص) که معمولا در انحصار تولید یک مرکز معتبر جهانی و معمولا تولید شده آن مرکز میباشد وارد میشود. اکنون بالغ بر 3 هزار سویه موش و رت آزمایشگاهی با کاربردهای پژوهشی مختلف در جهان بکار میرود و هیچ کشوری نمیتواند ادعا کند همه آن سویه ها را داراست. در کشور ماهم یکی دو مرکز پژهشی معتبر بین المللی افتخار تولید برخی سویه ها را داشته اند ./
mitr tt
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
0
0
من دانشجوی ارشد معماری هستم موضوع پروپوزال من آزمایشگاه حیوانات است متاسفانه هیچ عکسی از شرایط این آزمایشگاه ها در دسترس نیست و فقط مطالب کلید وار تکرار شده است می خواستم بیبنم راهی هست که بتونم به عکس از فضا ها و نمای این آزمایشگاه ها به دست بیارم
نظر شما
ادامه