کد خبر: ۱۰۰۴۷
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر - مدیر کل دامپزشکی لرستان از کنترل کانون تب برفکی در این استان خبر داد.

دکتر"گودرزی" افزود: درپنج سال گذشته کانون تب برفکی در استان کنترل شده است و تا سال 2014 این بیماری در کشور ریشه‎کن خواهد شد.

وی از افت شدید کانون بیماری تب برفکی و طاعون گوسفندی در استان خبر داد و تصریح کرد: با اقدامات پوششی انجام شده، کمترین کانون را در بیماری تب برفکی داشتیم و بیماریهای آبله وشاربن نیز کاملاً کنترل شده‎اند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان با بیان اینکه برنامه‎های کنترل و ریشه‏‌کنی در اولویت این اداره قرار دارد، اظهار کرد: در برخی شهرستانهای استان قطع واکسیناسیون را در دستور کار داریم و این امر برای استان یک نکته مثبت است.

وی با اعلام اینکه گاو بالغ، گوساله و بز علیه بیماری تب مالت واکسینه خواهند شد، افزود: این بیماری در استان یک دغدغه بوده و با اقدامات صورت گرفته تعداد کانونهای آن در استان کنترل شده است.

این مقام مسوول عنوان کرد: بیش از 85 سال از زمان شناسایی تب مالت می‎گذرد و این بیماری تنها در چندکشور ریشه‏‌کن شده و ریشه‏‌کنی این بیماری در دستورکار سازمان دامپزشکی کشور قرار دارد.

مدیر کل دامپزشکی لرستان با اشاره به بیماری سل یادآورشد: هیچ موردی از ابتلای انسان به این بیماری در استان گزارش نشده است.

وی اضافه کرد: بیماری تب‏ کنگو یک بیماری ویروسی بوده که کنترل و درمان آن امری مشکل است و خوشبختانه تاکنون هیچگونه کانون این بیماری را در استان نداشتیم.

مدیر کل دامپزشکی لرستان با اشاره به اینکه بیماری تب کنگو در گوسفندان هیچ نشانه‏ای ندارد، گفت: در بحث انتقال این بیماری از طریق دام در استان دغدغه‎ای نداریم.

این مقام مسوول با بیان اینکه پیک بیماری تب کنگو در ماههای تیر و مرداد است، اضافه کرد: تاکنون 211 هزار متر از اماکن دامی و 78 هزار راًس دام را علیه این بیماری سمپاشی کردیم.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
گل اقا
|
-
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
0
0
یعنی تا 2 سال آینده بیماری تب برفکی در کشور ریشه کن خواهد شد؟!!!! آقای دکتر احتمالا خیلی وقته سری به روستاهای مختلف استان بویژه روستاهای الیگودرز و ... نزده اند یا بیش از اندازه خوشبین هستند.با این شرایط موجود حداقل تا ده سال آینده حذف بیماری از ایران غیرممکن خواهد بود.
بابک
|
-
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
0
0
با عرض سلام و احترام،به احتمال قریب به یقین،منظور شاربن بوده.
بابک
|
-
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
0
0
شاربن،نه شابلن!!
حکیم مهر
|
-
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
0
0
با سلام و احترام / ضمن تشکر از تذکر و دقت شما و پوزش از عدم دقت در انعکاس مطلب از یک منبع دیگر، عبارت شابلن به صحیح آن (شاربن) اصلاح شد.
نظر شما
ادامه