کد خبر: ۱۰۰۶۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - مشاور مدیر کل و رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان از ساماندهی مراکز تولید و بسته بندی تخم مرغ در راستای اجرای طرح تضمین سلامت و کیفیت فراوردهای خام دامی خبر داد.

دکتر مینا قاضی زاده با اشاره به اینکه تخم مرغ یکی از بهترین منابع پروتئینها ، ویتامینها و مواد معدنی و از کالاهای اصلی سبد مصرفی هر خانوار می باشد، اظهار داشت : ساماندهی و بهداشتی نمودن مراکز تولید و بسته بندی یکی از مهمترین وظایف دامپزشکی محسوب می شود.


این مقام مسئول اولین گام اجرای این طرح را نظارت بیشتر بر مرحله تولید تخم مرغ  در مرغداری دانست و بیان داشت: در این مرحله وضعیت بهداشتی مزرعه مرغ تخم گذار از طریق بازدید میدانی و نمونه برداری از آب و خوراک مصرفی مورد بررسی قرار می گیرد.
وی افزود: برای مزارعی که طی این بازدیدها دارای شرایط لازم تشخیص داده شدند پروانه بهداشتی صادر می گردد و از ادامه فعالیت مزارع فاقد استانداردهای لازم جلوگیری خواهد شد.
مشاور مدیر کل دامپزشکی استان کرمان در خصوص نظارت بر مراکز بسته بندی تخم مرغ  بیان داشت: به منظور توزیع بهداشتی تخم مرغ در سطح استان کرمان توصیه های لازم جهت بهسازی کارگاههای بسته بندی تخم مرغ وابسته به مزارع مذکور ، تامین امکانات و تجهیزات لازم و بهداشت کارگران و پرسنل بسته بندی به این مراکز صورت پذیرفته است.
این مسئول دامپزشکی کرمان ادامه داد: همچنین برای هر مزرعه مهلت قانونی جهت اجرای توصیه های مذکور داده شده که پس از اتمام این مهلت قانونی، مراکز تولید و بسته بندی تخم مرغ غیر بهداشتی،  فاقد درج مشخصات و تاریخ تولید غیر فعال خواهند شد.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان  در جایی دیگر از سخنان خود در توضیح مشخصات و ویژگیهای تخم مرغ سالم اظهار داشت : پوسته خارجی تخم مرغ باید تمیز، عاری از هر گونه آلودگی، ترک خوردگی و شکستگی باشد.
قاضی زاده گفت: محتویات ( زرده و سفیده ) عاری از هر گونه بوی خارجی گندیدگی یا علائم فساد باشند.
وی افزود: همچنین تخم مرغ بایستی در بسته بندیهای دارای مشخصات تولید کننده وتاریخ تولید عرضه شود.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان ادامه داد: تخم مرغ می بایست در دمای یخچال (0 تا 4 درجه ) نگهداری شود.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: هم استانی های عزیز در صورت مشاهده هر گونه تخلف  با شبکه دامپزشکی شهرستان خود و یا با شماره 1512-0341 تماس حاصل نمایند.
وی افزود: شماره پیامک 3000231512 نیز جهت دریافت شکایات مردمی فعال می باشد.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
0
0


جدیدا وقتی اخبار دامپزشکی کرمان را میخونم ناخوداگاه به این فکر میکنم که مگر تو این استان از لحاظ دامپزشک اصطلاحا قحط الرجال هست که ;کلیه مسئولان دامپزشک اداره کل (همه ی 10 نفر) و چند رئیس شبکه خانمهای با چند ماه یا 2-3 سال سابقه قرار داده میشه. امیدوارم خدای ناکرده صحبت من به خانمهای همکار بر نخوره . ولی از جنسیت که بگذریم تجربه که دیگه مهمه!؟ با وضع موجود مدیریتهای استانی نیاز به سالها (بیش از 10-15 سال) تجربه و کار در سطح شبکه ها و لمس کار و مشکلات مخصوصا در مورد مبارزه با بیماریها داره.! به هرحال انتخاب با مدیرکل محترم بوده ولی صرفا از سر دلسوزی عرض کردم. به عنوان یک جوان مطمئنا شعار جوانگرایی را هم دوست دارم. ولی نباید شعارزده بشیم، بلکه احساس مسئولیت مهم تر است.- -- یک همکار
http://kerman.ivo.ir/Portal/Home/ShowPage.aspx?Object=PERSON&CategoryID=d5d72905-612e-4663-bc94-5be065d2ca6b&WebPartID=d3e2fb02-33b0-456d-b818-f184b6c782ed-
ناشناس
|
-
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
0
0
............ در کرمان همه 10 نفر مدیر فنی اداره کل خانمهای تازه فارغ التحصیل هستند!!من اهل کرمان نیستم وهیچیک از عزیزان را هم نمیشناسم ولی با سالها کار دولتی دامپزشکی به خدا این روش را خطرناک میدانم. من خودم مدیر در استان دیگری هستم ولی تست سل رفته و میروم، مبارزه را در فارم کار کرده ام و الان اینها خیلی کمک میکند به اداره نیروهایم و درک شرایط کار. در اداره کل ماهم میتوان گفت مجربهای علمی سر کارند و به من مسئول شبکه پشتگرمی میدهند . ولی اون روش کرمان به نظر من نیروهای قابل را دلسرد میکند. ماهمه مسئولیم در قبال کا هایمان. یا علی
نظر شما
ادامه