کد خبر: ۱۰۱۵۰

حکیم مهر - رییس سازمان شیلات ایران اعلام کرد: تاکنون بیش از 300 کیلوگرم خاویار پرورشی از مزارع کشور استحصال شده است و تا پایان سال قطعا میزان تولید خاویار پرورشی ایران به بیش از یک تن می‌رسد.

غلامرضا رازقی ـ معاون وزیر جهاد کشاورزی ـ با اشاره به افزایش استقبال سرمایه‌گذاری در زمینه پرورش ماهیان خاوریاری طی سال جاری اظهار کرد: بخشی از خاویار پرورشی استحصال شده در بازار داخل عرضه شده و بخشی به بازار‌های جهانی صادر شده است.

وی با تاکید بر اینکه خاویار پرورشی ایران با برند کشورمان در بازار‌های جهانی عرضه می‌شود، گفت: تاکنون بیشترین خاویار پرورشی ایران به کشور‌های چین، مالزی، تایلند و دبی صادر شده است و در صدد هستیم که به زودی مجوز صادرات این محصول به کشور اروپا را بگیریم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی قیمت هر کیلو خاویار پرورشی ایرانی در بازار داخلی را سه تا 3.5 میلیون تومان و در بازار جهانی بیش از دو هزار دلار عنوان کرد.

رازقی در پاسخ به اینکه چرا ماهیان خاویاری مشمول صندوق بیمه‌ محصولات کشاورزی نمی‌شوند؟ اظهار کرد: این موضوع در حال پیگیری است و تا پایان سال ماهیان خاویاری مشمول بیمه صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار می‌گیرند.

رییس سازمان شیلات ایران هم‌چنین از افزایش بیش از 40 درصدی صادرات محصولات شیلاتی در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.

 

نظر شما
ادامه