کد خبر: ۱۰۱۵۸

حکیم مهر - 12 هزار باب اماکن مقاوم نگهداری دام در مناطق زلزله زده شهرستان های اهر، هریس و ورزقان ساخته می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه دام های بهره برداران مناطق آسیب دیده از زلزله، بعد از وقوع زمین لرزه در مراتع پراکنده شدند گفت : برنامه ریزی برای احداث این تعداد واحد نگهداری دامها در این مناطق آغاز شده است .

محمدیان افزود: گروه های کارشناسی از سوی معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان برای آمار برداری دقیق از میزان تلفات احشام در مناطق زلزله زده و برآورد نیاز موقت احشام برای حفاظت از گزند درندگان اعزام شده اند.

وی با بیان این که برای نگهداری موقت احشام دامداران آسیب دیده از زمین لرزه ، 100 هزار متر مربع فنس فلزی مورد نیازاست، گفت: تاکنون چهار هزار و 500 متر فنس فلزی به شهرستانهای اهر، هریس و ورزقان حمل شده و در حال نصب است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه برای احداث اماکن دامی مقاوم در مناطق آسیب دیده از زمین لرزه، نیاز به تسهیلات بانکی کم بهره است، افزود : برآورد دقیق تعداد اماکن دامی مورد نیاز با نقشه تیپ در کنار محل زندگی بهره برداران تهیه و در حداقل زمان ممکن توسط کارشناسان بانک کشاورزی و معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان فراهم شود.

محمدیان گفت : تمام تلاش سازمان بر محور کمک رسانی به آسیب دیدگان، بخصوص بهره برداران بخشهای کشاورزی مناطق زلزله زده قرار گرفته است و تلاش می شود با تعامل، همکاری و همیاری با تمام نهادهای دولتی، مردمی و تشکلهای صنفی، ترمیم، بازسازی و نوسازی اماکن دامی بمنظور جلوگیری از خسارات وارده به بهره برداران در حداقل زمان ممکن انجام گیرد .

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همچنین از اعزام کارشناسان این سازمان برای برآورد خسارات وارده به بخش های مختلف کشاورزی شهرستان های آسیب دیده از وقوع زمین لرزه خبر داد و افزود: با هماهنگی های انجام یافته با صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان، خسارات وارده به بهره بردارانی که سطوح زیر کشت باغی، زراعی و همچنین دام و طیور و آبزیان آنها تحت پوشش بیمه ای قرار داشته است، در کمترین زمان ممکن برآورد و پرداخت خواهد شد.

محمدیان گفت: به منظور تسهیل ارتباط مدیران سازمان با بهره برداران شهرستان های اهر، هریس و ورزقان از سوی جهاد کشاورزی استان، مدیران معین برای این سه شهرستان تعیین و در محل استقرار یافته اند و این امر در راستای حل سریع مشکلات بهره برداران خسارت دیده این شهرستان ها و نبود نیاز آنان به مراجعه حضوری به سازمان انجام گرفته است .

 

خبر مرتبط :

افزایش آمار تلفات دامی در مناطق زلزله‎زده به 4هزار رأس / تخریب 12 هزار واحد دامی
نظر شما
ادامه