کد خبر: ۱۰۱۶۸

حکیم مهر - معاون آموزش و پژوهش پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی از برگزاری سیزدهمین کنگره بین‌المللی باروری و ناباروری، هشتمین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و هفتمین همایش پرستاری و مامایی در پزشکی تولید مثل «رویان» طی روزهای پانزدهم تا هفدهم شهریور ماه سال جاری خبر داد.

دکتر عبدالحسین شاهوردی با اشاره به ارسال 793 مقاله به کنگره‌های امسال، خاطرنشان کرد: سال گذشته 433 مقاله به کنگره‌ها واصل شده بود که تعداد مقاله‌های امسال رشد چشمگیری را در این زمینه نشان می‌دهد.

وی افزود: از 793 مقاله دریافتی، 582 مربوط به کنگره باروری و ناباروری و 211 مقاله مربوط به کنگره سلول‌های بنیادی بوده است. ضمن این که از مجموع مقالات، 135 مورد از محققان کشورهای خارجی به دبیرخانه کنگره‌ها ارائه شده است.

به گفته شاهوردی، عمده مقالات خارجی از کشورهایی نظیر آمریکا، بلژیک، استرالیا، فرانسه، آلمان، کره، اندونزی، ترکیه، عربستان ونیجریه به دبیرخانه کنگره های رویان ارسال شده‌اند.

(عکس پایین سمت چپ : دکتر قمصری و دکتر وجگانی، دامپزشکان متخصص و اعضای هیأت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در حال همکاری با پژوهشگاه رویان)

دبیر اجرایی سیزدهمین کنگره بین‌المللی باروری و ناباروری و هشتمین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی رویان همچنین خاطرنشان کرد: امسال 12 سخنران مدعو خارجی برای کنگره «باروری و ناباروری» و 17 سخنران مدعو خارجی برای کنگره «سلول‌های بنیادی» خواهیم داشت. این سخنرانان از کشورهای آمریکا، آلمان، هلند، ایتالیا، فرانسه، کانادا، سنگاپور و ... به ایران سفر می‌کنند. از جمله محورهای سخنرانی‌های این دو کنگره بین‌المللی، کلونینگ و حیوانات تراریخته، حفظ باروری زنان، کیفیت تخمک و تحقیقات پایه، تصویربرداری در ناباروری، گزینه‌های ART و مراقبت‌های مدیریت شده، سلول‌های زاینده، سلول‌های بنیادی عصبی، طب ترمیمی وژنتیک تولید مثل خواهد بود.

دبیر اجرایی کنگره‌های بین‌المللی پژوهشگاه رویان همچنین با اشاره به برگزاری همزمان سیزدهمین کنگره بین‌المللی باروری و ناباروری، هشتمین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و هفتمین همایش پرستاری و مامایی در پزشکی تولید مثل «رویان» در سالن همایش‌های بین‌المللی رازی تصریح کرد: امسال هفت کارگاه جانبی نیز در کنار کنگره های رویان برگزار می‌شود.

به گفته دکتر شاهوردی، متخصصان، پزشکان عمومی ودارندگان مدرک PhD، کارشناسان و کارشناسان ارشد سایر رشته‌ها، فارغ‌التحصیلان پرستاری و مامایی و همچنین دانشجویان برای شرکت در این کنگره‌های بین‌المللی تا پانزدهم شهریور ماه فرصت ثبت‌ نام دارند.

این کنگره‌ها پانزدهم تا هفدهم شهریور ماه برگزاری می‌شود و علاقمندان به شرکت در آنها می‌توانند به تارنمای پژوهشگاه رویان به نشانی www.royaninstitute.org مراجعه کنند.

 

نظر شما
ادامه