کد خبر: ۱۰۱۷۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
به یقین هرگاه همکاری دامپزشکان و پزشکان مانند نمونه‎های موفق دنیا، روالی منطقی یافته و به شکل نظام‎مند پیگیری شده کشورمان به توفیقات قابل توجهی در عرصه بهداشت و درمان نائل آمده است و همین امر لزوم تعریف یک سامانه پایدار در این زمینه را روشن می‎سازد...
gooashi

حکیم مهر -  مدیرمسئول حکیم مهر در پیامی فرارسیدن روز پزشک را به جامعه پزشکی و پزشکان کشورمان تبریک گفت.

دکتر محمد لطفی‎زاده در این پیام تأکید کرد : هر زمان دامپزشکان و پزشکان با همفکری و همدلی به نحو احسن با یکدیگر همکاری نموده‎اند کشورمان به توفیقات بهداشتی و درمانی قابل توجهی دست یافته است.

متن کامل این پیام بدین شرح است :

" بسمه تعالی

با سلام و احترام به بینندگان گرانقدر حکیم مهر و به ویژه پزشکان ارجمند و جامعه محترم پزشکی کشور

فرارسیدن روز پزشک (اول شهریور) را به کلیه همکاران ارزشمند پزشک و جامعه بزرگ پزشکی و بهداشتی کشورمان تبریک عرض می‎کنم.

(سلامت واحد) که امروز در دنیا کانون توجه دست‎اندرکاران طب پیشگیری، بهداشت و درمان است صرفنظر از لزوم وضع و اعمال سیاست‎های صحیح از طریق همکاری، همفکری و همدلی و تعامل نظام‏مند پزشکان و دامپزشکان حاصل می‎شود. امری که در کشور ما به‎ویژه در سالیان اخیر رگه‎هایی از خود را در بخش‎های گوناگون از جمله پیشگیری از بروز و شیوع بیماریهای قابل انتقال بین حیوان، فرآورده‎های دامی و انسان، تولید واکسن و داروها، استقرار نظام جامع بهداشت و مراقبت‏های اولیه سلامت، تحقیقات علوم پایه پزشکی و بنیادین و غیره بروز داده است.

به یقین هرگاه همکاری دامپزشکان و پزشکان مانند نمونه‎های موفق دنیا، روالی منطقی یافته و به شکل نظام‎مند پیگیری شده کشورمان به توفیقات قابل توجهی در عرصه بهداشت و درمان نائل آمده است و همین امر لزوم تعریف یک سامانه پایدار در این زمینه را روشن می‎سازد.

هر چند نقش دانشجویان پزشکی و دامپزشکی را در نهادینه‏نمودن نوع نگاه به پدیده (سلامت) به خصوص از طریق کرسی‎های اندیشه و اتاق‎های فکر نباید نادیده گرفت، امید است دست‎اندرکاران و مدیران عرصه بهداشت و درمان به این نکته مهم بیش از گذشته واقف باشند و ضرورت استقرار نظام (سلامت واحد) با درنظرگرفتن سامانه یادشده را به خوبی درک نمایند.

مجدداً فرارسیدن روز پزشک را به کلیه پزشکان خدوم و ارزشمند کشورمان تبریک عرض نموده و از خداوند بزرگ برای همگان سربلندی و موفقیت و شادکامی مسئلت می‎نمایم.

دکتر محمد لطفی‎زاده / مدیرمسئول حکیم مهر

31 مرداد 1391 "

 

خبر مرتبط :

 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار
|
-
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
0
0
آقا روز پزشک مبارک! ...............
تلنگرخان
|
-
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
0
0
سايت خوبى داريد.پيام ها و نامه هاى جوندار مدير،عرض تسليت به همكار،تلنگر به رقباى از راه رسيده و اخبار روز.
...........خيلى رفتم اون جا جستجو كردم اما أثرى از مدير و نامش نيست.گويا اون طرفى ها ترجيح دادن مثل شما كار نكنند................ ممنون از زحماتى كه براى حرفه مى كشيد
عبدى
|
-
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
0
0
بیننده محترم با عنوان عبدی / با سلام - متأسفانه روح مطلبی که در روزنامه شرق منتشر شده و لینک آن را منتشر فرموده اید اتهامی خودساخته و بی اساس است (که با برداشت نادرست از یک مصاحبه (البته نه چندان دقیق و شفاف) رئیس سازمان دامپزشکی) به جامعه دامپزشکی متأسفانه نسبت داده شده و به طور کلی اینگونه مطالب در میان جامعه دامپزشکی کشورمان قابل اعتنا نیست(به همین علت هم در حکیم مهر این بار اصل مطلب بازخوانی نشده است)، هر چند این سنخ مطالب و هدف از انتشار، پیش از این هم از سوی منتشرکنندگان مسبوق به سابقه بوده است! پیش از این حکیم مهر در نشانی زیر در این باره اطلاع رسانی نموده بود :
http://hakimemehr.ir/news/show_detail.asp?id=10087
ذکر این نکته هم لازم است که ممکن است در روند خدمت به زلزله زدگان سازمان دامپزشکی دچار کندی یا اشتباهاتی شده باشد که بجای خود قابل تأمل، پیگیری و اصلاح است اما هیچ دامپزشکی معتقد نبوده و نیست که وظیفه دامپزشک درمان (و نه امدادرسانی در کنار انجام خدمات برابر وظایف قانونی) مردم است. در شرایطی که هموطنان ما در غم از دست دادن عزیزانشان به شدت حزین و سوگوار بوده اند انتشار این مطلب و بازنشر آن در روزنامه شرق و القای این مسئله به مردم که (دامپزشکان عزیزان شما را ویزیت می کنند!) جز به سخره گرفتن خدمات دامپزشکان (در امدادرسانی (و نه مداوا) و انجام خدمات بهداشتی برابر وظایف قانونی) و افزایش غم و استرس زلزله زدگان چه تأثیری دارد؟ امید است این رویه اشتباه اصلاح گردد و برای پافشاری بر یک اشتباه متوسل به نشر برخی مطالب دور از واقعیت نشویم. با تشکر از توجه شما - مدیرمسئول حکیم مهر

http://www.magiran.com/npview.asp?ID=2566635
دوستان عزيز موضوع باز هم ادامه دارد لطفا دفاع كنيد.
نظر شما
ادامه