کد خبر: ۱۰۱۷۹

حکیم مهر - تولید مرغ در برزیل که بزرگ‌ترین صادرکننده گوشت مرغ در جهان است، در ماه ژوییه بدنبال افزایش قیمت غلات که به سود تولیدکنندگان لطمه زده است، کاهش یافت.

قیمت‌های معاملات غلات بدنبال وقوع خشکسالی در آمریکا و کاهش تولید گندم و سویا در این کشور که بزر‌گ‌ترین تولیدکننده جهان است، به رکورد بالایی در ماه گذشته رسید و هزینه این منابع مهم برای خوراک طیور را بالا برد.

فرانسیسکو تورا، رییس انجمن مرغ برزیل (Ubabef) در گفت و گو با رویترز اظهار کرد: 20 عضو از میان 80 عضو این انجمن که شامل تولیدکنندگان کوچک تا صادرکنندگان بین المللی بزرگ هستند، به دلیل هزینه خوراک طیور گرفتار مشکلات مالی شده اند.

بر اساس محاسبات این گروه، تولید مرغ گوشت در ماه ژوییه به دلیل افزایش قیمت غلات که حدود 60 درصد از هزینه تولیدکنندگان مرغ را تشکیل می دهد، 10 درصد کمتر از متوسط تولید ماهانه 1.1 میلیون تن بوده است.

برزیل به تنهایی 41 درصد از تجارت جهانی گوشت مرغ را در مقایسه با 33 درصد برای آمریکا، در اختیار دارد. برزیل همچنین یکی از تولیدکنندگان بزرگ غلات است و با مشکلات خشکسالی روبرو شده که تولید ذرت و سویا را کاهش داده است.

قیمتی که تولیدکنندگان گوشت مرغ در برزیل برای سویا می پردازند، 80 درصد در شش ماه گذشته افزایش یافته و قیمت ذرت نیز 40 درصد افزایش داشته است.

به گفته رییس انجمن مرغ برزیل، برخی از تولیدکنندگان با مشکل پول نقد روبرو هستند زیرا بازرگانان غلات خواستار پرداخت نقدی هستند و بانکها نیز تامین اعتبار را دشوار‌تر کرده اند.

با اینکه خشکسالی در منطقه تولید سویای برزیل کشاورزان را نسبت به کمبود سویا در سال جاری آسیب پذیر ساخته اما انتظار می رود کشاورزان تولید این محصول را برای فصل 2013-2012 با کاشت سویای بیشتر به جای ذرت یا پنبه، افزایش دهند.

 

نظر شما
ادامه