کد خبر: ۱۰۲۱۸

حکیم مهر - همزمان با هفته دولت ، ساختمان آزمایشگاه دامپزشکی شهرستان ملکشاهی با حضور استاندار ایلام و تعدادی از مسئولین این استان به بهره برداری رسید.

مسئول طرح برنامه اداره کل دامپزشکی ایلام در این مراسم با بیان اینکه ساختمان مذکور با زیر بنای 284 متر مربع احداث شده است گفت : برای احداث این ساختمان اعتباری بالغ بر 1 میلیارد  و 384 میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان هزینه گردیده است.

عباسی هدف از احداث این ساختمان را ارائه خدمات کلینیکی مطلوب به دامداران این شهرستان عنوان کرد و افزود : در صورت تأمین اعتبارات لازم و تهیه تجهیزات آزمایشگاهی ، خدمات مربوط به سرولوژی دام و طیور ، آزمایشات میکروبی ، انگلی ، کنترل مرضی و تست های سریع رزبنگال و MGS  طیور و آزمایشات زنبور عسل به دامداران این شهرستان ارائه خواهد شد.

وی یکی از دلایل احداث این آزمایشگاه را محرومیت منطقه و عدم استقبال بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری و ارائه خدمات آزمایشگاهی و کلینیکی عنوان کرد و افزود : با توجه به ظرفیت های بالای دامداران در شهرستان ملکشاهی ، با سرمایه گذاری در این بخش ، شاهد افزایش بیش از پیش تولیدات دامی خواهیم بود .

گفتنی است در حال حاضر شهرستان ملکشاهی دارای بیش از 130 هزار رأس دام سبک ، یک هزار و سیصد رأس دام سنگین ، 32 واحد مرغداری صنعتی با ظرفیت 500 هزار قطعه در هر دوره و 16 واحد گاوداری صنعتی می باشد .

 

نظر شما
ادامه