کد خبر: ۱۰۲۳۸
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور از آغاز اجرای طرح ملی پایش آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سراسر کشور خبر داد.
دکتر سید محسن دستور اظهار کرد: با توجه به ضرورت مطالعه وضعیت موجود بیماری در جمعیت طیور کشور اعم از طیور بومی و صنعتی، طرح پایش بیماری در سطح تمامی استانهای کشور از اوایل شهریورماه جاری در دستور کار قرار گرفته است.
به گفته وی، در این طرح با مراجعه گروههای نمونه برداری، روستاها و مرغداری ها نسبت به نمونه برداری و ارسال نمونه ها به آزمایشگاههای دامپزشکی مراکز استان ها بعنوان آزمایشگاههای مرجع استانی و مرکز تشخیص سازمان بعنوان آزمایشگاه مرجع ملی آزمون های سرمی و مولکولی انجام خواهد شد.
رئیس سازمان دامپزشکی ادامه داد:  در این طرح مطالعه وضعیت طیور کشور از نظر سویه های H5,H7 آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در دستور کار قرار دارد.
دکتر دستور با اشاره به اینکه در اجرای این طرح، کشور به هشت منطقه تقسیم شده است، گفت: مزارع مرغ تخمگذار، مزارع مرغ مادر اعم از تخمگذار و گوشتی، مزارع پرورش اردک، مزارع پرورش شترمرغ، بوقلمون، کبک،بلدرچین و طیور بومی و روستایی اعم از مرغ و خروس، اردک، غاز و بوقلمون از واحدهای هدف این طرح است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور اضافه کرد: در این طرح برآورد می شود 584 واحد صنعتی پرورش طیور و 720 روستا مورد مراجعه قرار گرفته و مجموعاً تعداد 53 هزار و 520 مورد نمونه اخذ شود.
بنابراعلام سازمان دامپزشکی، طرح پایش در سال جاری برخلاف سالهای گذشته که در استانهای محدود برگزار می گردید تمامی استانها را تحت پوشش خود قرار می دهد.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ايراني
|
-
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
0
0
اي آقا از اين شعارها زياده مهم اينه كه .....اعلام نكنه اينه نتيجه تجربه و داشتن مشاورين مجرب و چرب كردن سبيل حكيم مهر اميدوارم موارد به صورت نقطه چين نمايش داده نشود
ايراني
|
-
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
0
0
......... ............ و و........ با تشكر از بازتاب آزاد افكار عمومي از سوي حكيم زشت ببخشيد مهر .....
نظر شما
ادامه