کد خبر: ۱۰۲۳۹

حکیم مهر - اولین مرکز توزیع مرغ سبز (بدون آنتی بیوتیک) در شهر بوشهر راه اندازی شد.
پس از اقدامات انجام شده جهت پرورش مرغ بدون آنتی بیوتیک در استان، هم اکنون مرکز فروش این محصول در میدان بهشت صادق بوشهر فعال شده و اقدام به عرضه مرغ منجمد کامل، قطعه بندی و فرآوری شده می نماید.
بنابراعلام روابط عمومی اداره کل دامپزشکی بوشهر، مراحل تولید و نظارت بهداشتی این مرغ به شرح زیر است:
کلیه مرغداری های برگزیده جهت تولید این محصول دارای استانداردهای لازم پرورش و نیز پروانه بهداشتی از سازمان دامپزشکی بوده و بدین منظور از یک هفته قبل از شروع پرورش و با درخواست کتبی تولید کننده، تحت نظارت بهداشتی قرار گرفته و تا پایان دوره این نظارت استمرار دارد.
لازم به یادآوری است بر اساس دستورالعمل سازمان دامپزشکی در خصوص تولید مرغ سبز در طول دوره پرورش سه بار بصورت راندوم از این مزارع نمونه برداری و در شرایط کاملاً بهداشتی به آزمایشگاه های مرجع مورد تائید سازمان انتقال می یابد که هر مرحله شامل 12 تا15 قطعه می باشد که بایستی عاری از هرگونه دارو یا آنتی بیوتیک باشد.
نظارت بهداشتی بر کشتار و بسته بندی در کشتارگاه های دارای پروانه بهداشتی و محل عرضه نیز صورت می پذیرد به طوری که از مرغ های کشتاری بر روی خط کشتار نیز نمونه برداری و نمونه ها مجدداً تحت پایش و آزمایشات لازم قرار می گیرد تا مجوز تولید مرغ سبز (بدون آنتی بیوتیک) برای آن محصول صادر گردد.
ویژگی های گوشت محصولات بدون آنتی بیوتیک:
-سالم و عاری از هرگونه ترکیبات دارویی
-تولید شده توسط مواد طبیعی و کاملا گیاهی
-دارای طعم اصلی، طبیعی و مطبوع گوشت مرغ
-فاقد هرگونه بوی نامطبوع از قبل تا بعد از پخت
-عدم نیاز به افزودن چاشنی ، ادویه و... برای رفع بوی نامطبوع
-پخت سریع و آسان همراه با حفظ کیفیت
-سرشار از ویتامین های A , D
-مناسب برای رژیم غذایی، بیماران آلرژیک، مادران باردار، مادران شیرده و کودکان در حال رشد و سالمندان، بیماران و افراد در حال مصرف دارو

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه