کد خبر: ۱۰۲۴۲
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی کرمان، خوزستان، تربت حیدریه و نرماشیر

 

برگزاری دوره آموزشی برنامه ریزی ارتقاء سلامت اداری توسط اداره کل دامپزشکی استان کرمان

رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل دامپزشکی استان کرمان از برگزاری دوره آموزشی برنامه ریزی ارتقاء سلامت اداری در محل اداره کل دامپزشکی استان کرمان خبر داد . 
دکتر آذر نامجو اظهار داشت : این کلاس به منظور افزایش دانش و مهارت مدیران ، ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد برگزار گردید .


نامجو گفت : فساد اداری پدیده ای همزاد حکومتها است!
وی افزود: از زمانی که فعالیتهای بشر شکل منسجمی به خود گرفت و سازمان یافته شد، فساد اداری نیز همچون جزء لاینفکی از متن سازمان ها و نهادهای اداری ظهور کرده است.
رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل دامپزشکی استان کرمان آشنایی مدیران و کارمندان  با مصادیق فساد اداری را اولین و مهمترین گام در ارتقاء سلامت اداری دانست و ادامه داد: دوره آموزشی "برنامه ریزی ارتقاء سلامت اداری" با هماهنگی دفتر آموزش و پژوهش استانداری کرمان در محل این اداره کل برگزار شد.
این مسئول اداره دامپزشکی استان کرمان بیان داشت : برگزاری دورهای آموزشی مدیریتی در کنار سایر دورهای آموزشی و بازآموزی علمی برای کارمندان دامپزشکی ، یک گام مهم در جهت ارتقاء جایگاه و عملکرد دامپزشکی استان می باشد .
دکتر آذر نامجو رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل دامپزشکی استان کرمان ادامه داد : در همین راستا تعداد 30 نفر از همکاران در دوره آموزشی  برنامه ریزی ارتقاء سلامت اداری  شرکت نمودند .

------------------------------

 

برگزاری نمایشگاه هفته دولت با حضور فعال اداره کل دامپزشکی خوزستان


اداره کل دامپزشکی استان خوزستان در نمایشگاه هفته دولت حضور فعال داشته است. 


این نمایشگاه دوم تا پنجم شهریور ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی اهواز برگزار می گردد.
مدیرکل دامپزشکی این استان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی و نقش مهم و تأثیرگذار دامپزشکی در حفظ و حراست از صنعت دام و طیور گفت: این نمایشگاه بستر مناسبی برای اطلاع رسانی از خدمات دهی این اداره کل در طی خدمت دولت نهم و دهم می باشد.
دکتر کنارکوهی گفت: بازدیدکنندگان از این نمایشگاه از نزدیک در جریان فعالیت ها و توانمندی های اداره کل دامپزشکی استان قرار می گیرند.

 

------------------------------

 

گشت مشترک بهداشنی شبکه دامپزشکی با مراکز بهداشتی چهارگانه شهرستان تربت حیدریه


در راستای همکاریهای بین بخشی دامپزشکی و ادارات مرتبط مقرر شد گشت مشترک هفتگی منظم در روزهای شنبه هر هفته با کارشناسان یکی از مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان و واحد بازرسی و نظارت اداره بازرگانی انجام گردد.


به گفته دکتر رفیعی پور رئیس این  شبکه با هماهنگی صورت گرفته مسئولین بهداشتی شهرستان ، بهترین اقدام مشترک تیمهای کارشناسی و ناظرین بهداشتی ادارات می تواند بصورت  منطقه ای صورت گیرد تا در یکماه کاری تمام مراکز تولید ، توزیع و عرضه مرکز شهرستان مورد نظارت و بازدید قرار گیرد.
با انجام بازرسی در مناطق چهارگانه مرکز شهرستان مطمئنا کارشناسان هر منطقه جغرافیایی با تسلط و آشنایی کامل از فعالیت واحد های مرتبط می توانند بهترین عملکرد نظارتی خود را ارائه نمایند.

 

-------------------------------

 

سرپرست شبکه دامپزشکی نرماشیر اعلام کرد :
مایه‌کوبی 8 هزار دام علیه تب برفکی در نرماشیر ‌


سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان نرماشیر گفت: 8 هزار رأس دام سنگین ‌با اجرای نخستین مرحله طرح واکسیناسیون تب برفکی در نرماشیر مایه‌کوبی شدند.
عباس سرحدیاظهار داشت: واکسیناسیون 8 هزار رأس دام سنگین‌ علیه بیماری تب برفکی با اجرای نخستین مرحله از طرح مبارزه با بیماری تب برفکی در سال 91 در شهرستان نرماشیر انجام گرفت.

وی بیان داشت: بر اساس برنامه مدون سالانه و ابلاغی از سوی سازمان دامپزشکی مقابله با بیماری تب برفکی با استفاده از توان بخش خصوصی این تعداد دام واکسینه شدند.

سرحدی افزود: این طرح کاملا رایگان و توسط بخش خصوصی در سطح دامداری‌های شهرستان طی مدت زمان 45 روز اجرا شد که در تمام‌ مراحل اجرای آن اکیپ‌های دامپزشکی نظارت دقیقی بر آن داشتند.

وی با بیان اینکه بیماری تب برفکی به شدت مسری است، گفت: در صورت شیوع این بیماری خسارات جبران‌ناپذیری بر جمعیت دامی وارد می‌کند.

سرحدی تصریح کرد: کنترل این بیماری همکاری مردم را می‌طلبد که از حمل و نقل بی‌مورد دام بپرهیزند و در خرید دام و سابقه واکسیناسیون آن توجه ویژه داشته باشند و در صورت مشاهده دام بیمار این موضوع را به اطلاع شبکه دامپزشکی شهرستان برسانند.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
0
0
بیننده محترم / با سلام / اینجانب به عنوان یک دامپزشک و نه لزوماً از جایگاه مدیرمسئول حکیم مهر مایلم نکته ای با شما در میان بگذارم. استفاده از افراد باتجربه در مدیریت ها و پرهیز از جوانگرایی افراطی (هر چند اصل جوانگرایی مدبرانه مورد تأیید و نیاز است) امری صحیح است. استفاده از خانم ها در پست های ستادی به تعداد خیلی زیاد در هر اداره ای چه در مجموعه دامپزشکی و چه در سایر مجموعه های دیگر کشورمان صرفنظر از آنکه ممکن است با ملاحظات شرعی هم همراه باشد در صورتی که مردان مجربی وجود داشته باشند که بهتر (توجه کنید بهتر) بتوانند همان کار را انجام دهند هم امری قابل تأمل است. با این حال به نظرم اولاً تعیین و انتصاب مدیران زیرمجموعه از اختیارات مسلم یک مدیرکل است و مناسب تشخیص دادن مجموعه ای از افراد از دید بنده لزوماً برای مدیرکل و مسئول آن اداره کل الزام آور و تکلیف آور نیست و پس از این انتصابات باید نقد فنی (و نه احساسی) نمود و نتیجه کار و بازده را بررسی کرد که پس از این انتصابات خروجی کار چه بوده است. اگر خروجی بهتر از حتی مدیران مرد یا مجربین باشد نمی توان ایراد گرفت. لذا (صرفنظر از ملاحظات شرعی کار بانوان در محیط های مختلط که بجای خود از سوی متخصصین امور دینی قابل بحث است) انتصاب مرد یا زن تأثیری در نقد عملکرد مدیران به خودی خود ندارد. از سویی دیگر انتصاب 10 مدیر زن (به فرمایش شما) به هیچ وجه ارتباطی با مصادیق سلامت یا عدم سلامت اداری ندارد و امیدوارم این دید را اصلاح فرمایید. البته چه زن و چه مرد در هر نقطه ای اگر با پارتی بازی، رانت و هر راه غیرقانونی یا غیرمشروع استخدام شده باشند بجز آنکه حتماً در پیشگاه الهی پاسخگو خواهند بود امر خطایی مرتکب شده و حتماً به عدم سلامت اداری دامن زده اند اما این نکته را حتماً توجه کنید که اینگونه زیرسوال بردن همکاران خود در یک اداره به هیچ وجه کاری شرعی و پسندیده نیست (شما که به شرع مقدس اسلام در پایان نظر خود استناد فرموده اید). یقیناً اگر مصادیقی از فساد اداری سراغ دارید اولین کار این است که این موضوع را به سامانه نظارتی و حراست سازمان دامپزشکی و سپس سامانه های برتر و حتی سایر نهادهای نظارتی و قضایی کشور منعکس کنید تا پیگیری شود نه اینکه به صورت مبهم و بدون آنکه از فردی نام ببرید مجموعه ای از افراد را متهم نمایید. امیدوارم از تکرار این اتهام پرهیز فرمایید. پیشنهاد می کنم اگر در خصوص انتصاب مدیران زن در اداره کل دامپزشکی کرمان یا هر اداره کل دیگری نکته ای دارید به صورت فنی و تطبیقی مطلب خود را در اختیار حکیم مهر بگذارید تا موضوع به نقد و بحث گذاشته شود اما اگر خروجی کار را در مدتی مشابه که مثلاً در یک پست مدیری مرد یا مجرب (حتی زن) مسئولیت داشته و حالا مدیری جوان (از جمله زن) این مسئولیت را به عهده گرفته بصورت تطبیقی و مقایسه ای در اختیار ندارید انصاف حکم می کند که حداقل از زیرسوال بردن تلاش مجموعه خدمات افراد پرهیز فرمایید. البته ممکن است جنابعالی معتقد باشید که مثلاً حضور مدیران جوان یا حضور مدیران زن در برخی مصادر اصلاً صحیح نیست. اگر این فرض را که این هم ربطی به مصادیق عدم سلامت اداری ندارد و یک مسئله فنی است دارید قابل بحث است و بنده اعلام آمادگی می کنم که نقد فنی (و نه جسارتاً احساسی) حضرتعالی را دریافت و منتشر نمایم. با تشکر از بازدید شما - مدیرمسئول حکیم مهر

خیلی جالبه!!!
حکایت معروف حضرت رسول اکرم (ص) که در روزی که خرما میل فرموده بودند به یک کودک حتی از سر دلسوزی توصیه نکردند خرما نخورد را همه شنیده ایم ولی کاش کمی اجرا میکردیم. در مورد خبر مبارزه با فساد اداری در اداره کل کرمان کسی نیست از خانم رئیس اداره آموزش -که چنان بیانات ضد فساد اداری داشته اند!- و جناب مدیر کل بپرسد آیا انتصاب 10خانم تازه فارغ التحصیل برای همه 10 پست مدیریت اداره کل شما در حالی که مطمئنا آنجا افراد با تجربه و مناسبتر وجود دارن مصداق سلامت اداری است؟؟! http://kerman.ivo.ir/Portal/Home/ShowPage.aspx?Object=PERSON&CategoryID=d5d72905-612e-4663-bc94-5be065d2ca6b&WebPartID=d3e2fb02-33b0-456d-b818-f184b6c782ed در حالی که در سوابق استخدامی رسمی فقط برای یکی دو نفر آنها قبولی در آزمون سراسری آنهم برای شهرستانهایی چون فهرج و شهر بابک وجود دارد!! http://siba.ivo.ir/Portal/File/ShowFile.aspx?ID=36eeeec9-ab7d-48b3-9a71-0e18e880567a وبلافاصله به میز اداره کل منتقل شده اند .. واقعا این شیوه ها با آموزه های دینی یا شعارهای شایسته سالاری تضاد ندارد.. ؟؟؟؟
ناشناس
|
-
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
0
0
باسلام وبا تشکر بسیا فراوان از توجه و اظهار نظر مدیر مسئول محترم. خوشبختانه اینبار متن ارسالی بنده بطور کامل وبدون سانسور درج شد تا شائبه ی توهین برای خوانندگان از بین برود. ولی در متن بنده که منعکس کننده نظرم میباشد نیامده که مشکل در جنسیت افراد است و یا اینکه صرفا افراد مسن کارامد ترند ولی کاملا واضح است در انتخاب افراد یک دید خاص دنبال میشده و آنهم انتخاب خانم و تازه وارد به سیستم وگرنه حداقل یکنفر غیر از ایندو خصوصیت را داشتند. پس بنظر می آید یکجای کار میلنگد! مقایسه عملکرد را باید ارگانهای ناظر ذیربط در سازمان بدهند و. هرچند استناد ها به گزارشی است که خود افراد میدهند و این حالت خیلی خطا در ارزیابی ایجاد میکند. در مورد استخدام هم چند نفر که سند آنرا پیدا کردم ذکر شده و شاید برای دیگران هم از طریق آزمون عمومی بوده و یا اینکه ... بهر حال پاسخ اداره کل کرمان شاید کمک کننده باشد. بهر حال احساس مسئولیت و دلسوزس باعث این حساسیت شده و نه خدای ناکرده هیچگونه مساله شخصی... امیدوارم مجموعه دامپزشکی کشور روزبروز بالنده تر باشد . ط
ناشناس
|
-
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
0
0
با سلام
هرچند محتوای کلی پاسخ حکیم مهر به نظر بیینده اول، دفاع ضمنی از عملکرد مدیر کل محترم کرمان بود ولی لازم است یک نکته را یاداوری نمایم که مسئولیتهای استانی جای آزمون و خطا و سنجش میزان کارامدی افراد نیست که میفرمائید بعد از یک دوره زمانی عملکردها را بصورت تطبیقی بسنجیم! و بعد نظر انتقادی مطرح شود بلکه باید (تاکید میکنم باید) مدیر کل افرادی را بگمارد که حداقل یک سابقه مدیریتی و فنی قابل قبول داشته باشد، چونکه مساله اختیار یک فرد نیست بلکه مساله مسئولیت در مقابل حوزه تحت سرپرستی، دامداران، هزینه های مربوطه و کلا جامعه است. پس لازم است فرد امتحان خود را درسطوح پایینتر پس داده باشد. این یک اصل جهانی است و از اساتید مدیریت هم پرسیده شود تائید میکنند. البته مسلما هر فرد بی تجربه ای پس از مدتی در یک پست قرار گیرد کمابیش به کار آشنا میشود و پس از مدتی عملکرد بهتر از روز اول خواهد داشت و لی آیا درست است که هزینه و فرصت های عمومی صرف تجربه اندوزی افراد شود و پس از مدتی با تغییر مدیر آنها را کنار گذاشت مجددا افراد جدید بیایند تجربه کسب کنند؟؟
نظر شما
ادامه