کد خبر: ۱۰۲۵۸

حکیم مهر - معاون امور آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور، تاریخ های انتشار نتایج آزمون های سراسری، کارشناسی ارشد و دکتری سال 1391 را اعلام کرد. 
'سید جلال طباطبایی' از اعلام نتایج آزمون سراسری سال 1391 در یکی از روزهای 21 یا 22 شهریورماه خبر داد و گفت: تعداد 625 هزار و 927 نفر در این آزمون پذیرفته می شوند.

وی افزود: ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون سراسری در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی محل قبولی آنها از 26 شهریورماه آغاز می شود.

**نتایج آزمون کارشناسی ارشد 12 شهریور اعلام می شود

طباطبایی زمان اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد امسال را 12 شهریورماه ذکر کرد و گفت: براساس ظرفیت های اعلامی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی که در دفترچه انتخاب رشته آزمون درج شده است تعداد 83 هزار و 469 نفر از طریق این آزمون به دانشگاه ها راه خواهند یافت.

وی به راهیابی تعدادی از داوطلبان به مقطع کارشناسی ارشد از طریق تسهیلات استعدادهای درخشان و به صورت بدون آزمون اشاره کرد و گفت: با احتساب دانشجویان استعداد درخشان و مازاد ظرفیت احتمالی، بیش از 85 هزار نفر در دوره های کارشناسی ارشد امسال پذیرفته می شوند.

معاون سازمان سنجش یادآور شد: پذیرفته شدگان در مقطع کارشناسی ارشد امسال باید از 18 شهریورماه برای ثبت نام به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه کنند.

**نتایج آزمون دکتری 20 شهریورماه منتشر خواهد شد

طباطبایی تاریخ اعلام نتایج و انتشار اسامی قبول شدگان نهایی آزمون دکتری سال 1391 را 20 شهریورماه ذکر کرد و گفت: تعداد 10 هزار و 170 ظرفیت برای پذیرش دانشجوی دکتری از طرف دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور ایجاد شده است.

 

نظر شما
ادامه