کد خبر: ۱۰۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر -  ماده شیر ساکن باغ وحش رم که به دلیل نابینایی بسیار عصبی بود تحت عمل جراحی کاشت لنز داخل چشم قرار گرفت و بینایی خود را بازیافت.

جراحی لنز داخل چشمی برای اولین بار به یک شیر بینایی دوباره بخشید / عکس

برای اولین بار در دنیا یک حیوان تحت عمل جراحی کاشت لنز داخلی چشم قرار گرفت. این حیوان ماده شیر 15 ماهه ای به نام "السا" است که در باغ وحش "آپریلیا" واقع در رم زندگی می کند. دو چشم پزشک حیوانات به صورت رایگان و با هدف ارائه یک زندگی بهتر به این حیوان این عمل جراحی را انجام دادند.

این دو متخصص در این خصوص اظهار داشتند: "این عمل جراحی با بیهوشی کامل حیوان انجام شد و کاملا موفقیت آمیز بود. ما برای اولین بار السا را در ماه سپتامبر ویزیت کردیم. بسیار وحشت زده و عصبی بود، چون به سبب مشکلاتی که در چشمهایش به وجود آمده بود تقریبا نمی توانست چیزی ببیند. ما چشم چپ حیوان را در دوم دسامبر در کلینیک رم جنوبی جراحی کردیم. دقیقا یک هفته بعد و در همان کلینیک جراحی دیگری را روی چشم راست آن انجام دادیم و لنز را داخل چشم گذاشتیم اما عمل جراحی از دیدگاه فنی کمی دشوارتر از پیش بینی های ما بود. در مدت عمل جراحی با دستگاههای مافوق صوت السا را تحت نظر داشتیم."

جراحی لنز داخل چشمی برای اولین بار به یک شیر بینایی دوباره بخشید
به گفته این چشم پزشکان حیوانات در دنیا 5 یا 6 شیر دیگر هستند که تحت عمل جراحی آب مروارید چشم قرار گرفته اند اما این اولین بار است که لنزهایی داخل چشم حیوان کاشته می شوند. این لنزها را یک شرکت آلمانی در برلین ساخته است.

این دامپزشکان افزودند: "میدان دید این شیر تاکنون بسیار محدود بود. السا به دلیل از دست دادن بینایی خود تا حد قابل ملاحظه ای از کاهش وزن نیز رنج می برد به طوری که وزن این ماده شیر به 100 کیلو رسیده بود. عمل جراحی در مجموع حدود 35 دقیقه به طول کشید. اکنون رفتار این ماده شیر که حتی کمتر از یکسال و نیم سن دارد همانند یک بچه شیر است و از اینکه بار دیگر می تواند ببیند بسیار خرسند و خوشحال است."

جراحی لنز داخل چشمی برای اولین بار به یک شیر بینایی دوباره بخشید


 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
parmida alavi
|
-
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۵
0
0
وب سایت بسیارجالبی بود.امیدوارم بازهم ازاین مطالب دروب سایتتان بگذارید
نظر شما
ادامه