کد خبر: ۱۰۳۰۱

حکیم مهر - رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی از تلاش این موسسه برای تولید شش واکسن جدید در آینده در راستای قطع وابستگی به واردات خبر داد.

دکتر هادی فامیل قدکچی افزود: در سال گذشته حجم تولید واکسن در موسسه با افزایش 50 درصدی نسبت به سال قبل از آن روبه‌رو شد که این روند را همچنان دنبال کرده و به دنبال آن هستیم که تاثیر منفی تحریم‌ها را خنثی کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه موسسه رازی موسسه‌ای پژوهش محور است و در حال حاضر نیاز کشور به پژوهش‌های کاربردی است این موسسه نیز عزم خود را بر حمایت از تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی گذاشته تا در سایه چنین تحقیقاتی زمینه کاستن از وابستگی به خارج از کشور و نیز تولید محصولاتی با کیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی فراهم شود.

وی افزود: در حال حاضر تولید شش نوع واکسن جدید را نیز در دست تهیه داریم و موسسه رازی با داشتن 15 آزمایشگاه مرجع و ملی توان آن را دارد تا ضمن تولید موارد بیشتری از این دست به کاهش بیماری‌های دام و طیور کمک قابل توجهی کند.

قدکچی یادآور شد: در گذشته واکسن گامبورو تولیدی موسسه رازی با حضور رییس جمهور رونمایی شد و در حال حاضر نیز اقدامات اجرایی برای تولید انبوه آن رو به اتمام است.

وی، بودن موسسه رازی در کنار سازمان دامپزشکی را از جمله رسالت‌های این موسسه دانست و اظهار امیدواری کرد با همکاری و تعامل این دو نهاد بهداشتی و تحقیقاتی، زمینه کاستن هرچه بیشتر بیماری‌های دام و طیور فراهم شده و به تبع آن افزایش سلامت آحاد جامعه روند صعودی در پیش گیرد.

 

 

نظر شما
ادامه