کد خبر: ۱۰۳۰۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور در مشهد و در جمع مدیران شبکه های دامپزشکی استان بر تقویت حوزه های مرتبط با اطلاع رسانی و ارتباطات تاکید کرد.

دکتر سید محسن دستور با اعلام این مطلب، از آزمایشگاه ملی کنترل کیفی مواد غذایی مشهد از جمله مراکز سازمان دامپزشکی کشور یاد کرد که تا کنون به عنوان آزمایشگاه مرجع برای کنترل کیفیت شیرخام کشور شناخته شده و با توجه به توان فنی نیروهای متخصص موجود و تجهیزات مدرن آن، آزمایش های مرتبط با تب برفکی و دیگر موارد مرتبط با بیماری های دام و طیور نیز به تدریج در این آزمایشگاه به صورت کشوری انجام خواهد شد و این موضوع، نقطه مثبتی برای توان تشخیصی دامپزشکی استان بوده و لازم است این توانمندی ها به نحو مناسب و شایسته در جامعه و بین مخاطبان انعکاس یابد.

وی سیاستگذاری سازمان در مبارزه با بیماری های دامی را بر 4 محور اجرای منظم برنامه مراقبت بیماری های دام و طیور، ثبت دقیق اطلاعات در سامانه GIS ، اتکای هرچه کمتر به واکسیناسیون و همچنین لزوم هوشیاری بیشتر قرنطینه های مرزی در اقصی نقاط کشور و بویژه نواحی مرزی دانست.

وی از روسای دامپزشکی استان خواست تا نسبت به ارائه گزارش مستمر فعالیت های حوزه تحت پوشش خود به نمایندگان مجلس، فرمانداران و دیگر مسئولین سیاسی و اجرایی و همچنین رسانه های جمعی استان بیش از پیش فعال باشند و در مستند سازی اقدامات فنی دامپزشکی بسترهای لازم را ایجاد کنند.

دکتر دستور ضمن ارائه مواردی در خصوص بودجه دامپزشکی کشور گفت: در برخی موارد با کاهش بودجه مواجه بوده ایم و این موضوع به صورت منطقی کاهش حجم فعالیت ها را طلب می کند ولی با توجه به حساسیت فعالیت های دامپزشکی در سلامت دام و طیور و نیز ارتقای سلامت جامعه بنای چنین کاری را نداریم و به اولویت بندی فعالیت ها و ارائه خدمات به بهترین نحو تاکید داریم.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
hamid
|
-
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
0
0
حالا خوبه مشهد ميرن بقيه مراكز استان كه از ديدن ... ايشان محرومند
علی
|
-
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
0
0
لطفا اقای دکتر دستور بفرمایند ان فوق العاده ویژه پزشکی قانونی که قرار بود به کارکنان دامپزشکی هم بدهند در ....... شد
نظر شما
ادامه