کد خبر: ۱۰۳۱۳

حکیم مهر - بحث «سلول‌های بنیادی سرطان» برای نخستین بار در هشتمین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تحقیقاتی رویان، مطرح می‌شود.

دکتر مرضیه ابراهیمی – دبیر علمی این کنگره – در نشست خبری سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تحقیقاتی رویان گفت: بحث سلول‌های بنیادی سرطان را به عنوان یکی از پیش نیازهای اصلی درمان قطعی سرطان در این کنگره مطرح خواهیم کرد.

وی همچنین درباره دیگر بخش‌های این کنگره خاطرنشان کرد: افزون بر این موضوع دو بخش «سلول‌های بنیادی در داروشناسی و کاربرد آن» و «اخلاق در طب ترمیمی» نیز برای نخستین بار به این کنگره افزوده شده‌اند.

به گفته این عضو هیأت علمی پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی مهندسی بافت و فناوری نانو نیز از دیگر محورهای هشتمین کنگره سلول‌های بنیادی است.

ابراهیمی با بیان این مطلب که 214 مقاله از ایران و 18 کشور دیگر به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است، توضیح داد: از این تعداد 156 مقاله از محققان داخلی به کنگره رسید که از مجموع مقالات داخلی و خارجی 11 مقاله برای سخنرانی و 183 مقاله برای ارائه پوستر علمی انتخاب شد.

وی همچنین گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، 15 سخنران خارجی درکنگره هشتم با موضوعات مرتبط با فناوری و زیست شناسی سلول‌های بنیادی، سخنرانی خواهند کرد.

این کنگره همچنین کارگاه استخراج، کشت و تمایز سلول‌های بنیادی مزانشیمی را برای شرکت کنندگان، برگزار خواهد کرد.

دکتر مریم نیک‌نژادی- دبیر سیزدهمین کنگره بین‌المللی پزشکی تولید مثل – جشنواره بین‌المللی تحقیقاتی نیز در این نشست خبری گفت: کنگره پزشکی تولید مثل با 14 جلسه سخنرانی که 2 جلسه آن با کنگره سلول‌های بنیادی مشترک است، برگزار می‌شود.

(عکس پایین سمت چپ : دکتر قمصری و دکتر وجگانی، دامپزشکان متخصص و اعضای هیأت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در حال همکاری با پژوهشگاه رویان)

 

وی درباره سخنرانان این کنگره اظهار کرد: هشت نفر از سخنرانان، از کشورهای دیگر دعوت شده‌اند و 4 نفر نیز به عنوان برنده جشنواره به سخنرانی خواهند پرداخت.

به گفته وی علاوه بر این 12 نفر، 74 نفر از ارسال کنندگان مقالات نیز، طرح‌های خود را در کنگره ارائه خواهند کرد. این تعداد ازمیان 582 مقاله ارسال شده به دبیرخانه کنگره انتخاب شده‌اند که 276 نفر از آنان نیز مجاز به ارائه پوستر علمی از مقاله خود هستند.

نیک‌نژادی همچنین به کارگاه‌های جنبی کنگره سیزدهم اشاره کرد و افزود: شش کارگاه کاربرد کوتر تک قطبی و دو قطبی در جراحی به روش هیستروسکوپی، باز برنامه‌ریزی گامت و جنین، ارزیابی شکست DNA و کاربردهای بالینی آن، سونوگرافی اسکرنینگ جنین در سه ماهه دوم، میوم وناباروری و پیش کنگره Implantation نیز از برنامه‌های جنبی کنگره خواهد بود.

این عضو هیأت علمی پژوهشگاه رویان ادامه داد: هفتمین سمپوزیوم پرستاری و مامایی در ناباروری نیز در قالب این کنگره برگزار خواهد شد که از میان 51 مقاله فرستاده شده به آن 9 مقاله برای سخنرانی و 22 مقاله برای ارائه پوستر علمی انتخاب شده‌اند.

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تحقیقاتی رویان با دو کنگره پزشکی تولید مثل (دوره سیزدهم) و سلول‌های بنیادی (دوره هشتم)، پانزدهم تا هفدهم شهریورماه در سالن همایش‌های رازی برگزار خواهد شد.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه