کد خبر: ۱۰۳۲۸

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: شاغلان حرفه دامپزشکی سربازان جبهه اقتصاد، سلامت و بهداشت جامعه هستند.
دکتر ابراهیم توکلی در آیین تجلیل از خبرنگاران در این شهرستان اظهار داشت: وسعت علم دامپزشکی مانند اقیانوسی است که عمقی برای آن نمی‌توان تصور کرد.

وی افزود:‌ به دلیل محدودیت اختیارات و وسعت کاری شبکه دامپزشکی نیازمند همکاری همه‌جانبه مسئولان ملی و استانی به ویژه عموم مردم است تا بتواند در رسالت خود موفق باشد.

توکلی کار این مجموعه را با دام و فرآورده‌های دامی از مزرعه تا سفره مردم ذکر و تصریح کرد: این امر نشان‌دهنده اهمیت دامپزشکی در گستره جهانی است.

وی ابراز داشت: با توجه به بضاعت اداره کل دامپزشکی از نظر امکانات و اختیارات و ناشناخته بودن این حرفه در میان مردم می‌طلبد، اصحاب رسانه با انجام رسالت خود ما را در این امر خطیر یاری کنند تا بتوانیم با سرعت بیشتری به اهداف مورد نظر خود دست یابیم.

توکلی دامپزشکی را جزو معدود حرفه‌هایی دانست که در دو جبهه در جهان فعالیت می‌کند و عنوان کرد: شاغلان این حرفه سربازان دو جبهه اقتصاد، سلامت و بهداشت جامعه هستند.

مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: بیماری تب برفکی که کشور ما و سایر ممالک دیگر را با چالش‌های اقتصادی مواجه کرد، نمونه بارزی از اثرات این رشته است.

توکلی بیان داشت: همچنین از ابتدای قرن 21 زندگی بشر با بیماری‌های مختلف دامی و مشترک میان انسان و دام مانند جنون گاوی، تب برفکی و ... تهدید شده است.

وی اذعان داشت: این بیماری‌ها به مراتب بشریت را بیشتر از بیماری ایدز با خطر مواجه کرده و صاحب‌نظران را به چاره‌اندیشی برای مقابله با آن‌ها واداشته است.

توکلی خاطرنشان کرد: اهمیت بیماری‌های مشترک به اندازه‌ای است که سازمان بهداشت جهانی دستور داده است «در صورت شیوع یکی از این بیماری‌ها بالاترین مسئول اجرایی هر کشور باید در راستای مقابله با آن وارد شده و نظارت مستقیم داشته باشد».

وی اظهار داشت: دامپزشکی به عنوان یک دستگاه  فنی و حرفه‌ای متولی بهداشت و سلامت جامعه است.

توکلی تصریح کرد: اما از آنجا که به دلیل وسعت حوزه کاری برای ورود به برخی مسائل با محدودیت‌هایی مواجه می‌شود، همواره نیازمند تمام دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری و سازمان جهاد کشاورزی است.

وی با اشاره به مشکلات کشور انگلیس هنگام شیوع بیماری جنون گاوی در آن افزود: اگر دامپزشکی به وظیفه خود به خوبی عمل نکند، حتی می‌تواند، اقتدار سیاسی یک کشور را تحت تأثیر قرار دهد.

توکلی عنوان کرد: طی این 33 سال به مراتب توجهی که امروزه به مقوله دامپزشکی می‌شود، بیشتر شده و آگاهی مردم نسبت به آن افزایش پیدا کرده است.

وی ابراز داشت: با همکاری مسئولان و اصحاب رسانه باید کنترل بیماری‌های مشترک و دامی مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم در تحقق شعار «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» موفق باشیم.

توکلی اصحاب رسانه را کاشفان حقیقت و حامیان این اداره کل خواند و بیان داشت: امیدواریم در آینده همکاری اصحاب قلم با اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان افزایش یابد.

در این آیین از خبرنگاران حوزه دامپزشکی جنوب کرمان با اهدای لوح سپاس و هدیه تقدیر شد.

 

نظر شما
ادامه