کد خبر: ۱۰۳۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - سفر رئیس سازمان دامپزشکی به استان مازندران / از دیدار با استاندار تا بازدید از شرکت کاله

 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با استاندار مازندران دیدار و گفتگو کرد


با هماهنگی اداره کل دامپزشکی استان مازندران دکتر سید محسن دستور ریاست سازمان دامپزشکی کشور با مهندس علی اکبر طاهایی استاندار مازندران دیدار کرد.


در سفر یکروزه رئیس سازمان دامپزشکی کشور به منظور بازدید از مرکز تشخیص و بررسی بیماریهای طیور دوک ، بر اساس هماهنگی بعمل آمده دکتر سید محسن دستور و هیئت همراه با مهندس طاهایی دیدار و گفتگو کردند .

رئیس سازمان دامپزشکی در این دیدار ،  نقش و جایگاه دامپزشکی را در سلامت عمومی جامعه مهم خواند و گفت : حضور کارشناسان و بازرسین بهداشتی دامپزشکی در کلیه مراحل تولید ، نگهداری و عرضه انواع فرآورده های خام دامی ، تضمین کننده سلامت عمومی جامعه و افراد جامعه می باشد .

وی در ادامه به راه اندازی مرکز بررسی بیماریهای طیور دوک در استان اشاره کرد و گفت : خوشبختانه این مرکز کارنامه خوبی را از خود به نمایش گذاشته است و در تشخیص بیماریهای شایع طیور بسیار خوب عمل کرده بگونه ای که در تمامی موارد آزمایشات انجام یافته توسط کارشناسان در این مرکز مورد تائید مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی کشور قرار گرفته است .

مهندس طاهایی هم ضمن اعلام رضایت از عملکرد اداره کل دامپزشکی استان مازندران خاطر نشان ساخت : پیگیریهای مجدانه مسئولین دامپزشکی مازندران و دغدغه هایی که دارند نشان از اهمیت موضوع و مسئولیت پذیر بودن آنان دارد.

وی از رئیس سازمان دامپزشکی کشور خواست در سطح کشور تدابیری اتخاذ گردد تا این طرح که در بدو امر بصورت ملی و از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری تجهیز و به بهر برداری رسید بگونه ای مورد حمایت قرار گیرد تا با توجه به دارا بودن ظرفیت بالای مرکز و اینکه مازندران از قطب های اصلی صنعت پرورش طیور در کشور محسوب می گردد بتواند بصورت کشوری خدمات ارائه دهد .      

 

-------------------------------------

 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور :

اداره کل دامپزشکی استان مازندران در اجرایی شدن اصل 44 قانون اساسی بسیار موفق عمل کرده است


رئیس سازمان دامپزشکی کشور که در سفر یکروزه خود به استان مازندران بمنظور بازدید از مرکز بررسی بیماریهای طیور در دوک سخن می گفت بر نحوه استفاده بهینه از امکانات موجود و صرفه جویی اموال موجود تاکید کرد.

 (دکتر دستور و دکتر مشکوة رئیس و معاون سازمان دامپزشکی)

دکتر دستور افزود : مدیریت توانمند در گرو مدیریت صحیح با توجه به امکانات موجود می باشد.

وی با اشاره به اجرایی شدن اصل 44 قانون اساسی افزود : استان مازندران در راستای اجرایی شدن اصل  44 قانون اساسی بسیار موفق عمل کرده است .

(مدیرکل دامپزشکی مازندران - رئیس سازمان دامپزشکی - معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی و مدیرکل حوزه ریاست سازمان دامپزشکی)

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در ادامه گفت " استان مازندران از جمله استان هایی می باشد که بیشترین توسعه را در بخش خصوصی دارا است و در حال حاضر با داشتن 198 داروخانه دامپزشکی ، 178 کلینیک دامپزشکی ، 9 بیمارستان دامپزشکی ، 17 آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی ، 67 مرکز واکسیناسیون دام و طیور ، 4 کارخانه داروسازی و 5 کارخانه تولید مکمل های داروسازی از معدود استان هایی است که در راستای اجرایی شدن خصوصی سازی پیش گام بوده است.

 

--------------------------------------

 

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور :
حضور ناظرین شرعی در کشتارگاهها تضمین کننده روزی حلال مردم


حجت الاسلام  لیاقتی در سفر دو روزه خود به استان مازندران 3 روحانی را بعنوان ناظر شرعی در 3 کشتارگاه دام استان مستقر نمود.


با پیگیریهای بعمل آمده از سوی دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان مازندران در 3 کشتارگاه سنتی دام در غرب استان مازندران 3 روحانی بعنوان ناظر شرعی مستقر گردیدند .

در این مراسم معارفه که حجت الاسلام  لیاقتی  مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور ، حجت الاسلام  موسوی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان ، دکتر مختاری مدیر کل دامپزشکی استان ، زرودی فرماندار رامسر و تنی چند از مسئولین شهرستانی رامسر و چالوس حضور داشتند مقرر شد 3 روحانی بر نحوه ذبح اسلامی دام ها در کشتارگاههای دام شهرستان چالوس ، رامسر و کتالم نظارت نمایند. 

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور ضمن با اهمیت خواندن حضور ناظرین شرعی  در کشتارگاهها گفت : حضور این عزیزان در کشتارگاه و نظارت بر نحوه صحیح ذبح دام ها می تواند تضمین کننده روزی حلال برای مردم  باشد و منجر به این گردد که مردم بر روی سفره های خود گوشت حلال را مصرف نمایند.

لازم به توضیح است که کلیه کشتارگاههای دام و طیور استان مازندران یک نفر روحانی بعنوان مسئول ناظر شرعی و یک نفر دامپزشک بعنوان مسئول فنی – بهداشتی بر مسائل شرعی و بهداشتی دام و طیور در کشتارگاههای استان مازندران نظارت می کنند .

 

--------------------------------------

 

بازدید رئیس سازمان دامپزشکی کشور از فرآورده های گوشتی کاله


 دکتر سید محسن دستور رئیس سازمان دامپزشکی کشور ، معاون بهداشتی و پیگیری سازمان و تنی چند از مدیران کل اجرایی سازمان دامپزشکی کشور به همراه مدیر کل دامپزشکی استان مازندران از صنعت فرآورده های گوشتی کاله واقع در شهرستان آمل بازدید نمودند.

در این بازدید، دکتر دستور عملکرد شرکت کاله را در ارائه محصولات قابل اطمینان به شهروندان رضایت بخش عنوان کرد و توصیه نمود بمنظور حفظ این سرمایه عظیم ضوابط سازمان دامپزشکی را رعایت و به توصیه همکاران دامپزشکی در این زمینه توجه بیشتر و نهایت همکاری را داشته باشند.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
0
0
در اين فصل ...... ميرفتند خوزستان يا هرمزگان يا بوشهر ...........
نظر شما
ادامه