کد خبر: ۱۰۴۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، محورهای اصلی استیضاح وزیر جهاد کشاورزی را عنوان کرد.

دکتر علی ایرانپور با اشاره به جمع‌آوری 25 امضا برای استیضاح وزیر جهاد کشاورزی گفت: استیضاح‌کنندگان معتقدند در بدنه وزارت، مدیریت کارآمدی نیست که آینده را پیش‌بینی کند و در این راستا موانعی بر سر راه توسعه بخش کشاورزی وجود دارد، ضمن اینکه راهکارهایی برای حمایت از تولیدکنندگان در نظر گرفته نشده است.

این دامپزشک با اشاره به حضور وزیر جهاد کشاورزی در جلسه روز سه‌شنبه‌ی کمیسیون کشاورزی خاطرنشان کرد: در این جلسه قرار است آقای خلیلیان به سوال چند نفر از نمایندگان پاسخ دهند که اگر پاسخ ایشان قانع‌کننده نباشد احتمالا تعداد افرادی که تمایل به استیضاح وزیر جهاد کشاورزی دارند افزایش خواهد یافت.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در جلسه‌ای که در ماه مبارک رمضان با وزیر جهاد کشاورزی داشتیم افزایش قیمت تخم‌مرغ پیش‌بینی می‌شد. من فکر می‌کنم وزارت جهاد کشاورزی در حمایت از مرغداران خوب عمل نکرده، ما آن زمان گفتیم که مرغدار، تخم‌مرغ خود را با کیلویی 200 تومان ضرر می‌فروشد و لازم است این به عنوان زنگ خطری در نظر گرفته شود؛ چراکه مرغدار رغبت به تولید تخم‌مرغ نمی‌کند و به دلیل کمبود، قیمت افزایش خواهد یافت.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با پیش‌بینی این مشکل برای گندم و آرد نیز مدعی شد: گندم‌کاران رغبتی به فروش گندم خود به صورت نرخ تضمینی به دولت ندارند و گندم‌ها تحویل سیلوها نشده است. در حال حاضر یک سوم از گندم‌ها در سیلوها نگهداری می‌شود و باقی در شرایط نامساعد و غیراستاندارد توسط کشاورزان نگهداری می‌شود که ضرر و زیانی به کشاورز وارد خواهد کرد.

ایرانپور همچنین خاطرنشان کرد: این‌که در دو سه ماهه گذشته موضوع استیضاح وزیر جهاد کشاورزی با آرامش دنبال شده به دلیل این است که دولت در ماه‌های پایانی عمر خود به سر می‌برد اما این به معنای این نیست که مجلس از اهرم‌های نظارتی خود کوتاه بیاید. ما بر اساس قانون در قبال مردم وظایفی داریم که باید به آن عمل کنیم البته باید شرایط را نیز بسنجیم و وضع موجود جامعه و مشکلات را هم درک کنیم. به نظر می‌رسد خیلی از این مسائل با استیضاح و سوال می‌تواند حل شود.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
1
|
-
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
0
0
نکنه.....................
نظر شما
ادامه