کد خبر: ۱۰۴۳

حکیم مهر -  وزیر جهاد کشاورزی در پیامی به مناسبت سالگرد درگذشت دکتر میرشمسی، پدر واکسن ایران، پیشرفت دانش ویروس شناسی و ایمنی شناسی در کشور را مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی استاد عنوان و تاکید کرد: بی شک این شخصیت ممتاز، مصداق بارز توام سازی تلاش مجدانه علمی با خدمت رسانی خالصانه به محرومان است و تلاش‌های وی در توانمندسازی کشورمان در عرصه تولید واکسن و دارو هرگز از یاد نمی‌رود.

 صادق خلیلیان در پیام خود به نشست بزرگداشت نخستین سالگرد درگذشت استاد میرشمسی، پدر واکسن ایران که روز دوشنبه در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران برگزار شد، آورده است: «پس از گذشت یک سال از ضایعه فقدان اسف انگیز دکتر حسین میرشمسی، جامعه علمی کشور در سوگ مردی نشسته است که نه تنها مردم شریف اصفهان، تولد او در اقلیمشان را همواره موجب افتخار خویش دانسته‌اند، بلکه میلاد او در سرزمین ایران موجب فخر این مرز و بوم بوده و خواهد بود.

او فرهیخته‌ای است که ترقی علم ویروس شناسی و ایمنی شناسی در ایران اسلامی همزمان با ممالک پیشرفته جهان مرهون زحمات شبانه روزی ایشان است. دانشجویان علم پزشکی و دامپزشکی، کتابهای ایشان در زمینه اصول ایمنی و ویروس شناسی را در حالی ورق زده و به خاطر می‌سپارند که کلمه به کلمه آن همچون اشعار حماسی ایران زمین برای همه عمر در خاطر آنها خواهد ماند.

وقتی کودکان سرافراز ایرانی را می‌بینیم که خالی از دغدغه ابتلا به فلج اطفال و دور از استفاده از صندلی‌های چرخدار در پارک‌ها و فضای سبز کشور به بازی و جنب و جوش می‌پردازند، اشک شوق بر دیدگانمان می‌نشیند. اشکی که به یاد زحمات استاد سازنده واکسن فلج اطفال در ایران که نهایتا موجب سلامت دلبندانمان را فراهم کرده است، در چشممان حلقه می‌زند.

تلاش او در توانمندسازی کشورمان در عرصه تولید واکسن و دارو هرگز از یاد نمی‌رود، بی شک این شخصیت ممتاز، مصداق بارز توام سازی تلاش مجدانه علمی با خدمت رسانی خالصانه به محرومان است.

بر این باوریم که دانش آموختگان مکتب آن فرهیخته فرزانه به تاسی از استاد، حیات پربرکت خود را با خدمت صادقانه به مردم این مرز و بوم جاودانه خواهند ساخت.»

 

 

نظر شما
ادامه