کد خبر: ۱۰۴۴۸

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: تعهد دامپزشکان به ویژه بخش خصوصی به رعایت دوره پرهیز دارویی و عدم ارائه دارو بدون نسخه در داروخانه‌ها نخستین گام در راستای عرضه گوشت عاری از باقیمانده‌های دارویی است.
دکتر غلامرضا زیدآبادی اظهار داشت: توجه به دوره پرهیز دارویی قبل از کشتار دام در راستای عرضه گوشت عاری از باقیمانده‌های دارویی دارای نقش اساسی است.

وی افزود: در صورت عدم رعایت دوره پرهیز دارویی قبل از کشتار در دراز مدت عوارض سوء و خطرناکی از جمله مقاومت آنتی‌بیوتیکی در بدن انسان برای جامعه ایجاد می‌شود.

زیدآبادی خاطرنشان کرد: تعهد دامپزشکان به ویژه دامپزشکان بخش خصوصی به رعایت دوره پرهیز دارویی و عدم ارائه دارو بدون نسخه در داروخانه‌ها نخستین گام در در راستای عرضه گوشت عاری از باقیمانده‌های دارویی است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با بیان اینکه گام دوم در این راستا، آموزش دامداران و آشنایی با اهمیت این موضوع است با تاکید بر رعایت زنجیره سرد در نگهداری و توزیع واکسن‌های دامی بیان داشت: مراکز بخش خصوصی باید هرگونه کمبود دارو و یا واکسن‌های دامی را به موقع به این اداره کل اطلاع دهند تا پیگیری تامین آنها به سرعت انجام شود.

وی با یادآوری واگذاری واکسیناسیون دام‌های استان کرمان علیه بیماری‌های مهم و استراتژیک گفت: مراکز مایه‌کوبی باید در اجرای طرح‌های ماده 88 همکاری مستمر با این اداره کل داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به نظارت این اداره کل بر نحوه تولید، ورود و عرضه انواع دارو دامی به استان تصریح کرد: هرگونه واردات دارو دامی متعلق به شرکت‌های دارای نمایندگی در استان کرمان خارج از سیستم توزیع تعریف شده غیرقانونی است و با آن برخورد می‌کنیم.

وی افزود: همچنین این اداره کل با حساسیت زیاد با عرضه هرگونه داروی دامی تاریخ گذشته و احیاناً قاچاق به شدت برخورد می‌کند.

زیدآبادی عنوان کرد: گزارش‌دهی به موقع بیماری‌های گروه یک به شبکه دامپزشکی شهرستان‌ها از وظایف مهم بخش‌های درمانی است که موجب کنترل سریع انواع بیماری‌های دام و طیور و پیشگیری از شیوع و گسترش این بیماری‌ها در سطح استان کرمان می‌شود.

 

نظر شما
ادامه