کد خبر: ۱۰۴۶۸

حکیم مهر - مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی از اختصاص هزینه مراسم روز ملی دامپزشکی (14 مهر) به زلزله زدگان استان خبر داد.
دکتر بهراد زندیه در حاشیه جلسه هماهنگی مراسم روز ملی دامپزشکی(14 مهر) که با حضور نظام دامپزشکی ، بخش خصوصی و مراکز علمی و تحقیقاتی تشکیل گردیده بود گفت: هزینه مراسم بزرگ روز ملی دامپزشکی که هر سال برگزار می گردید به زلزله زدگان استان هدیه گردید.
وی با اشاره به رونمایی اولین انیمیشن دامپزشکی کشور در تبریز اعلام نمود:این رونمایی در 13 مهر ماه در محل سالن اجتماعات اداره کل دامپزشکی استان با حضور نمایندگان مجلس ،مسئولان کشوری و استانی و اتحادیه و انجمن های صنفی دامپزشکی برگزار خواهد گردید.
دکتر زندیه با اشاره به اینکه هدف دامپزشکی حفظ دامهای مناطق زلزله زده در برابر انواع بیماریها است گفت: تا کنون نزدیک به 50 هزار راس دام زلزله زدگان با همکاری بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی به صورت رایگان معاینه و درمان گردیده اند.
مدیر کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی اظهار داشت به منظور ارتقا بهداشت عمومی و پیشگیری از شیوع انواع بیماریهای مشترک بین انسان و دام در مناطق زلزله علاوه بر سمپاشی حدود 890 هزار متر مربع از اماکن نگهداری دام بیش از 12350 (راس/قلاده) دام و سگ سانان بر علیه بیماری هاری  و 13804 راس دام بر علیه بیماری شاربن واکسینه گردیده اند.
دکتر بهراد زندیه در پایان ضمن تقدیر از همکاری نظام دامپزشکی استان ، بخش خصوصی و دانشکده های دامپزشکی استان و اقصی نقاط کشور در خدمات رسانی به زلزله زدگان تخصیص هزینه مراسم روز ملی دامپزشکی( 14 مهر ماه ) را کاری بسیار خداپسندانه دانست.

خبر مرتبط :

افزایش آمار تلفات دامی در مناطق زلزله‎زده به 4هزار رأس / تخریب 12 هزار واحد دامی
نظر شما
ادامه