کد خبر: ۱۰۵۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - رییس اداره شیلات شهرستان ساری و میاندرود از ایجاد 250 فرصت شغلی شیلاتی در نیمه نخست سال خبر داد.

رییس اداره شیلات شهرستان ساری و میاندرود گفت : درسال جاری تاکنون تعداد 22 طرح شیلاتی به کارگروه توسعه بخش کشاورزی ارسال و تصویب شد که ازمحل اعتبارات این کارگروه مبلغ 8400 میلیون ریال تصویب و ابلاغ شده است که عمده این اعتبارات جذب و پروژه‌ها اجرائی شده یا در حال انعقاد قرارداد با پیمانکار هستیم.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه بیش از 1370 تن ماهی گرم آبی به صورت لایه‌ای از آببندان‌های حوزه فعالیتی این اداره صید و به بازار عرضه شده است.

رییس اداره شیلات شهرستان ساری و میاندرود افزود: آبزی‌پروران این شهرستان نقش عمده‌ای را در صدور ماهیان پرورشی گرم‌آبی به خارج از کشور دارند؛ به طوری‌که حدود 50 درصد از صادرات استان مازندران در پنج ماهه اول از شهرستان ساری صورت می‌گیرد.

او ادامه داد: تا دهه اول شهریور سال جاری برای 250 نفر فرصت اشتغال فراهم شده است.

وی همچنین از اجرای موفق پروژه مزرعه الگویی پرورش ماهی‌ گرم‌آبی در منطقه ساری خبرداد و گفت: این مزرعه الگویی که برای اولین بار درسال 1390 در یک مزرعه اجراشده است در سال دوم اجرای پروژه، در مقایسه باسال قبل حدود 25 درصد افزایش تولید داشته است یعنی میزان تولید از چهار تن در هکتار به حدود شش تن در هکتار رسیده ضمن اینکه به دلیل پوشش مناسب سیستم هوادهی هیچگونه تلفات یا استرس در روند تولید مشاهده نشد و محصول تولیدی هم از کیفیت و طعم بسیار مطلوبی برخوردار بوده است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
0
0
خاطر جناب رییس را به تولید یازده تن تولید ماهیان گرمابی با چند تن اردک در هکتار را که دریک مزرعه پرورش ماهیان گرمابی در حومه بابل در دهه 60 و70 جلب می نماید که می توانست الگوی مناسبی برای منطقه باشد.
نظر شما
ادامه