کد خبر: ۱۰۵۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی کنگان و اردبیل

 

مدیر شبکه دامپزشکی کنگان:
400 کیلوگرم تخم مرغ غیر بهداشتی در کنگان معدوم شد


مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان کنگان گفت: در راستای اجرای طرح نظارت بهداشتی دامپزشکی در شهرستان کنگان، 400 کیلوگرم تخم مرغ غیر بهداشتی در این شهرستان معدوم شد.
محمد انبارکی مطلق اظهار داشت: این مقدار تخم مرغ بدون تاریخ تولید و انقضا بوده‎اند که از یکی از سردخانه‎های شهر کنگان جمع‎آوری و معدوم شد.

وی اضافه کرد: در ادامه بازرسی‎ها و اجرای طرح‎های نظارتی مقدار 124 کیلوگرم شنیسل مرغ منجمد مشکوک در یکی از سردخانه‎های مستقر در شهرستان کنگان کشف و ضبط شد که پس از نمونه‎گیری و آزمایش و نتیجه آن مبنی بر غیر قابل مصرف بودن انسانی، این محموله توسط بازرسین جمع‎آوری و معدوم شد.

انبارکی مطلق با اشاره به پلمپ یک واحد قصابی متخلف یادآور شد: با بازرسی‎های به عمل آمده توسط بازرسین نظارت بهداشتی دامپزشکی شهرستان کنگان یک واحد قصابی واقع در شهر نخل تقی شهرستان کنگان به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی و کشتار غیر مجاز دام با درخواست شبکه دامپزشکی شهرستان و با همکاری دایره اماکن نیروی انتظامی شهرستان کنگان پلمپ شد.

وی اضافه کرد: اخیرا نیز با فعالیت ناظران بهداشتی این شبکه در بخش عسلویه میزان 2 هزار و 600 کیلوگرم گوشت گوساله منجمد مشکوک موجود در سردخانه یکی از شرکت‌های عسلویه کشف شد.

انبارکی‌مطلق تصریح کرد: گوشت‎های کشف شده پس از ضبط و انجام سه بار آزمایش به دلیل داشتن بار میکروبی بالا، فاسد و غیر قابل مصرف تشخیص داده شد.

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان کنگان خاطر نشان کرد: پس از اخذ حکم قاضی، توسط شبکه دامپزشکی شهرستان کنگان، قبل از استفاده کارگران از این مواد غذایی فاسد آنها را معدوم کردیم.

این مسئول یادآور شد: از ابتدای سال 91 تا پایان خرداد ماه همین سال در بخش عسلویه، از 800 تن انواع مواد خام دامی (گوشت قرمز، مرغ، ماهی و ...) وارده به بخش عسلویه، میزان 210 تن از آن به دلیل مشکوک بودن به فساد و پیشگیری از هرگونه سرایت بیماری‌های مشترک به انسان مورد تایید این شبکه قرار نگرفت و به مبدأ عودت داده شده است.

انبارکی‌مطلق با بیان اینکه شبکه دامپزشکی شهرستان کنگان تمام سعی و دقت خود را صرف می‎‎کند تا گوشت مصرفی سالم به دست مردم منطقه برسد گفت: خیال مردم از بابت نظارت و جدیت در این زمینه آسوده باشد.

وی با اشاره به بارهایی که از خارج از کشور وارد عسلویه می‎شود تاکید کرد: قبل از تخلیه و حمل توسط کامیون‎ها به مقصد کنگان، مسئولان دامپزشکی، بازدید و نظارت دقیقی از آنها به عمل می‎آورند.

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان کنگان افزود: در صورت نبود مشکل، اجازه تخلیه و... داده می‎شود که البته چنانچه متوجه کوچک‌ترین مورد مشکوکی شوند، از آن نمونه‌گیری و آزمایش می‌شود.

 

---------------------------------

 

صعود گروه کوهنوردی دامپزشکی اردبیل به قله 4811 متری سبلان


 به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره دلاورمردان هشت سال دفاع سلحشورانه ، گروه کوهنوردی دامپزشکی اردبیل متشکل از 6 نفر به قله 4811 متری سبلان در استان اردبیل صعود کرد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
0
0
خدا قوت دامپزشکی اردبیل
نظر شما
ادامه