کد خبر: ۱۰۶۵۹

حکیم مهر - رئیس سازمان نظام دامپزشکی در دوره سوم که تاکنون در دوره چهارم هم بدون حکم جدید این سازمان را اداره می‎کند در مراسم بزرگداشت روز دامپزشکی و آموزش و پژوهش گفت: لازمه حیات و بالندگی یک جامعه، توسعه و توجه ویژه به مقوله آموزش و پژوهش است.

دکتر سید محمد آقامیری در مراسم بزرگداشت روز دامپزشکی، آموزش و پژوهش در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس در جنگ تحمیلی بالاخص شهدای دامپزشکی و سایر رده‌های دامپزشکی، عمل شنیع توهین به ساحت مقدس پیامبر رحمت، صلح و دوستی را محکوم و به نمایندگی از خانواده بزرگ دامپزشکی کشور خواستار برخورد با عاملان این هتاکی نابخشودنی و جلوگیری از روند هتاکی به مقدسات ادیان الهی شد.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا در ادامه سخنرانی خود با برشمردن مزایای رشد و تعالی تحصیلات عالیه با گسترش رشته‌های دانشگاهی در کشور، لازمه حیات و بالندگی یک جامعه را توسعه و توجه ویژه به مقوله آموزش و پژوهش دانست.

دکتر آقامیری با انتقاد از توسعه دانشکده‌های دامپزشکی و همسو نبودن تعداد پذیرش دانشجو با نیازهای آینده جامعه به نقش سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا به عنوان بزرگترین تشکل غیر دولتی دامپزشکی در پیشبرد آموزش شاغلان بخش خصوصی دامپزشکی اشاره کرد و گفت: این سازمان راستای اهداف عالی خود با برگزاری کلاس‌های بازآموزی برای همکاران دامپزشک، نقشی ولو اندک در جهت رفع نیازهای شغلی آنان داشته است.

وی افزود: سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا از سی ام بهمن ماه سال 86 تا سی ام شهریورماه سال جاری، 11 کنگره علمی- تخصصی در سطح ملی و بین المللی را با حضور حدود 8000 فراگیر و ارائه حدود 4000 مقاله برگزار نموده است و از سال 1387 تا پایان شهریورماه جاری، حدود 600 دوره حضوری با حدود 25000 فراگیر و 40 دوره غیر حضوری با حدود 2700 فراگیر در تهران و سایر شهرستان‌ها برگزار نموده است.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی در بخش پایانی سخنان خود ضمن قدردانی از مقام شامخ استادان گرانقدر دامپزشکی، توفیق روزافزون توام با سعادت و سلامتی برای خانواده بزرگ دامپزشکی کشور را از درگاه خداوند متعال خواستار شد.

شایان ذکر است مراسم بزرگداشت روز دامپزشکی، آموزش و پزوهش عصر دیروز با حضور برخی چهره های ماندگار علمی دامپزشکی کشور،معاون دانشگاه تهران، ریاست ، معاونین، اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، رئیس سازمان دامپزشکی کشور، رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، دانشجویان و جمعی از دست اندرکاران حوزه دامپزشکی در تالار حامدی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران برگزار شد.

نظر شما
ادامه