کد خبر: ۱۰۶۶

حکیم مهر -  گروه فارماکولوژی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران به تازگی دست به انتشار خبرنامه‎ای ساده و در عین حال مفید به نام (فارماکپی) زده که امید است این اقدام ارزشمند در سایر گروهها و دانشکده های دامپزشکی تداوم یابد.

مسئولیت انتشار این خبرنامه بعهده دکتر گودرز صادقی دانشیار بخش فارماکولوژی این دانشکده است و بصورت ماهانه اخبار این بخش اعم از انتشار مقالات ، کتب ، کارگاههای آموزشی و سخنرانی ها را منتشر می کند.

از جمله برنامه سخنرانی های مهم و مفید انعکاس یافته در این خبرنامه به موارد ذیل می توان اشاره نمود که در سالن شهید فقیه میرزایی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد :

1 -  سخنرانی دکتر نوربخش (دانشجوی دکترای فارماکولوژی) درباره لزوم قانونمندی و رعایت استاندارد در کاربرد حیوانات آزمایشگاهی و قوانین آن در کشورهای مختلف و ارائه طرحی برای ایران ، دوشنبه 14 دی 88 ساعت 10 صبح

2 -  سخنرانی دکتر عرب (دانشیار بخش فارماکولوژی) درباره اصول اخلاقی در تولید علم و انتشار مقالات در مجلات علمی ، دوشنبه 21 دی 88 ساعت 10 صبح

متن کامل این خبرنامه به شرح زیر است :

 

دیباچه

بنام آنکه جان را فکرت آموخت

 

انتشار خبرنامه و مجله سختی های خود را دارد به ویژه آنکه معمولاً بر اساس یک برآورد نادرست و صرفاً انباشت اطلاعات سالیان موجب میشود تا این تصور ایجاد شود که میشود سالهای سال برای یک گروه آموزشی یا دانشکده چنین کاری را تداوم بخشید. به همین خاطر، چه بسیار نشریاتی که تنها پس از چند شماره به بوته فراموشی سپرده شده، گویی که هیچگاه منتشر نشده اند. پیشنهادی در یکی از جلسات بخش مطرح شد مبنی بر اینکه ما یک خبرنامه داخلی در حد یک برگ کاغذ معمولی برای اطلاع رسانی در مورد فعالیتهای بخش خود تهیه و در ابتدای هر ماه منتشر کنیم که با استقبال روبرو شد. مسئولیت این کار به اینجانب واگذار گردید و امیدوارم به همین سادگی و بی پیرایگی، سالهای سال بتوانیم خبرنامه را به دست اعضای هیأت علمی و کارشناسان بخش، دانشجویان دکترای تخصصی و نیز دانشجویان دکترای عمومی که با اعضای هیأت علمی بخش پایان نامه دارند برسانیم. چون کار را ساده کرده ایم، بیم قائم به شخص بودن آن نیست و هر کدام از همکاران قادر خواهند بود در غیاب فردی که مسئولیت آن را به عهده دارد اطلاعات اجمالی هر ماه را در یک یا دو صفحه قرار دهد و خبرنامه را به موقع به دست افراد مرتبط برساند.

یکی از مهمترین مزایای داشتن چنین خبرنامه ای همانا ساختن و بهره برداری از یک آرشیو علمی- اجرایی است تا در آینده بتوان به سرعت فعالیتهای موجود را سنجید و با کنار هم گذاشتن شماره های مختلف، اطلاعات فصل و سال و دهه را در مورد بخش فارماکولوژی به دست آورد. انتخاب نام فارماکپی (PharmaCopy) نشان از غیررسمی بودن این کار دارد و این نام ترکیبی از فارماکولوژی و فتوکپی است!. در صورتی که نیازی به اصلاح و ارشاد احساس کردید ما را از نقطه نظرات خود محروم نفرمایید. خداوند پشت و پناهتان.

دکتر گودرز صادقی

دانشیار بخش فارماکولوژی

 

اسامی، شماره تلفن و ایمیل اعضای بخش فارماکولوژی

1) دکتر علی رسولی (استادیار و رئیس بخش): تلفن 61117086 ایمیل arasooli@ut.ac.ir

2) دکتر سید محمد فقیهی (استاد): تلفن 61117082 ایمیل mfaghihi@ut.ac.ir

3) دکتر حسین علی عرب (دانشیار): تلفن 61117086 ایمیل harab@ut.ac.ir

4) دکتر گودرز صادقی (دانشیار): تلفن 61117190 ایمیل gsadeghi@ut.ac.ir

5) دکتر سید احمد فاطمی (استادیار): تلفن 61117075 ایمیل afatemi@ut.ac.ir

6) مهندس غلامرضا شمس (کارشناس ارشد): تلفن 61117141 ایمیل shams_ghr@yahoo.com

7) خانم منصوره بهارلو (مسئول آزمایشگاه): تلفن 61117174 ایمیل mansoureh.baharloo@gmail.com

 

مقالات اعضا در مجلات علمی (پاییز 88)

* کدخدایی م، گلاب ف، زحمتکش م، غزنوی ر، هدایتی م، عرب ح، سلیمانی م (1388) مقایسه اثر دوره های مختلف ایسکمی-ری پرفیوژن کلیه بر عملکرد، سطح سیتوکین ها و وضعیت آنتی آکسیدان های کبد موش صحرایی. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دوره 67، صفحات 469-464

 

* Sadeghi-Hashjin G, Abuhosseini M, Asri-Rezaei S (2009) Role of nitric oxide in the plasma lipid profile in the rabbits. Arc Med Sci 5: 308-312

 

شرکت اعضای بخش در کنگره ها (تابستان و پاییز 88)

* دکتر سید محمد فقیهی: ارائه یک مقاله به صورت پوستر در نهمین کنگره انجمن اروپائی فارماکولوژی بالینی و درمانشناسی (15-12 ژوئیه، ادینبورو، اسکاتلند، انگلستان) و ارائه یک مقاله به صورت سخنرانی در نوزدهمین کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران (15-12 آبان 88، تهران)

 

 

* دکتر حسینعلی عرب: ارائه یک سخنرانی کلیدی و یک مقاله به صورت پوستر، نوزدهمین کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران (15-12 آبان 88، تهران)

* دکتر علی رسولی: ارائه یک مقاله به صورت پوستر، نوزدهمین کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران (15-12 آبان 88، تهران) و شرکت در یازدهمین کنگره جامعه فارماکولوژی و توکسیکولوژی دامپزشکی اروپا (16-12 ژوئیه، لیپزیک، آلمان)

* دکتر گودرز صادقی: ارائه یک مقاله به صورت پوستر در دوازدهمین کنگره جامعه درماتولوژی اروپا (15-12 سپتامبر 2009، بوداپست، مجارستان).

 

کتب منتشر شده توسط اعضای بخش (پاییز 88)

* دکتر سید محمد فقیهی

نظر شما
ادامه