کد خبر: ۱۰۶۷۵

حکیم مهر - استاندار مرکزی حفظ امنیت غذایی پایدار و سلامت محصولات غذایی را حاصل کار مجموعه دامپزشکی دانست.
علی‌اکبر شعبانی‌فرد در دیدار با مدیرکل و کارکنان دامپزشکی استان مرکزی به مناسبت روز ملی دامپزشکی اظهار داشت: امنیت غذایی مهم‌ترین بحث در جوامع امروز است و یکی از مهم‌ترین سیاست‌ها و اولویت‌های هر کشوری تامین امنیت غذایی است.

وی با بیان اینکه سازمان دامپزشکی به خوبی توانسته است در بحث تامین امنیت غذایی به ایفای نقش بپردازد، تصریح کرد: نظارت بر سلامت محصولات غذایی و کنترل بیماری‌ها از رسالت‌های سنگین و خطیر دامپزشکی است که کوچک‌ترین سهل‌انگاری در این رسالت سلامت جامعه را با تهدید مواجه می‌کند.

استاندار مرکزی تاکید کرد: بدون شک نقش دامپزشکی در حفظ سلامت مردم و کاهش تلفات انسانی و حیوانی نقشی مهم و غیر قابل انکار است و باید از نظر تامین اعتبارات و بودجه نگاه ویژه‌ای به این مجموعه داشت.

شعبانی‌فرد با اشاره به وظایف متعدد دامپزشکی بیان داشت:  در حال حاضر دامپزشکی وظایف متعددی بر عهده دارد که انجام هرچه بهتر این وظایف نیازمند نیروی انسانی خبره و آموزش دیده است.

وی گفت: خوشبختانه اداره کل دامپزشکی استان مرکزی در بخش آموزش نیروی انسانی اقدامات ارزنده‌ای انجام داده است که آموزش سه هزار نیروی انسانی متخصص در حوزه علوم دامی در قالب آزمایشگاه بیولوژیک برای جلوگیری از بیماری‌های انسان و دام از اقدامات صورت گرفته در این زمینه به شمار می‌رود.

استاندار مرکزی همچنین خواستار راه اندازی مرکز تحقیقات کشاورزی و دامپروری استان شد.

 

نظر شما
ادامه