کد خبر: ۱۰۷۰۵
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی الیگودرز، انار، کرمان، یزد، نهبندان، راور، کنگاور، خراسان جنوبی، اصفهان، گیلان و کردستان

 

در شهرستان الیگودرز:
افتتاح مرکز تولید تخم چشم زده ماهی قزل الا قابل رقابت با مشابه خارجی  


 دکترجواد گودرزی مدیر کل دامپزشکی استان لرستان اعلام کرد:با توجه به نامگذاری سال 91 به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری اولین مرکز تولید تخم چشم زده ماهی قزل الا که  قابل رقابت با مشابه خارجی می باشد، در استان لرستان افتتاح شد.

این مرکز که توسط شرکت آبزی  اکسیرکوثر وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور راه اندازی شده است با هدف تحقق تولید ملی و کاهش هزینه های تولید و جلوگیری از خروج ارز از کشور برای اولین بار در اقدام به اصلاح نژاد ماهیان سردابی خواهد کرد.

در جلسه افتتاحیه این مرکزکه با حضور مدیر کل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماری های آبزیان سازمان دامپزشکی کشور و مدیر کل دفتر توسعه منابع آبزی و ماهیان آب شیرین سازمان شیلات ایران و مسئولین ادارات کل دامپزشکی  و شیلات لرستان و استان های مجاورو جمعی از پرورش دهندگان  برگزار گردید،توضیحاتی در مورد برنامه های  مرکز ارائه شد و در نهایت ضمن بازدید به سوالات مختلف پرورش دهندگان پاسخ داده شد.

---------------------------

 

معاون فرماندار انار دامپزشکی حافظ سلامت شهروندان است  


معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری انار گفت: دامپزشکی با نظارت و کنترل مستمر در امر تهیه و توزیع محصولات دامی حافظ سلامت شهروندان است.

احمد صالحی در همایش "دامپزشکی برای غذای سالم" با بیان فعالیت‌های مطلوب دامپزشکی این شهرستان گفت: دامپزشکی دومین اداره‌ای است که در شهرستان جدیدالتأسیس انار راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به اهمیت مستند‌سازی فعالیت‌های دولت جمهوری اسلامی ایران از نحوه فعالیت مطلوب اداره دامپزشکی شهرستان انار تشکر و قدردانی کرد.

صالحی با اشاره به اهمیت دامپزشکی و نقش آن در تأمین امنیت غذایی جامعه خاطرنشان کرد: شبکه دامپزشکی به عنوان یکی از متولیان حساس تأمین سلامت محسوب می‌شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری انار بیان داشت: دامپزشکی با نظارت و کنترل مستمر در امر تهیه و توزیع محصولات دامی حافظ سلامت شهروندان است.

صالحی عنوان کرد: جامعه‌ای سالم و سرزنده است که انسان‌هایی سالم داشته باشد به همین لحاظ تغذیه سالم باید در اولویت کاری قرار گیرد.

این همایش به مناسبت هفته دامپزشکی و با شعار "دامپزشکی برای غذای سالم" در محل سالن آمفی تئاتر مجتمع شهید اسماعیل‌نیا به همت اداره دامپزشکی شهرستان انار برگزار شد.

 

----------------------------

 

مدیرکل دامپزشکی کرمان:
کنترل و ریشه‌کنی بیماری‌ها اولویت ‌دامپزشکی است


مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: توجه به امر پیشگیری و به‌کارگیری شیوه‌های پیشگیرانه برای کنترل و ریشه‌کنی بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های مشترک از جمله اولویت‌های کاری دامپزشکی است. 
دکتر غلامرضا زیدآبادی در جمع فعالان عرصه دامپزشکی این شهرستان اظهار داشت: با توجه به حساسیت بردسیر به لحاظ بالابودن جمعیت دامی همکاری و تعامل دستگاه‌های متولی بهداشت جامعه با دامپزشکی از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی خواستار حمایت مسئولان شهرستان و همکاری دامداران در زمینه مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام شد و تصریح کرد: توجه به امر پیشگیری و به‌کارگیری شیوه‌های پیشگیرانه برای کنترل و ریشه‌کنی بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های مشترک از جمله اولویت‌های کاری دامپزشکی است.
زیدآبادی بیان داشت: با توجه به همزیستی انسان و حیوان به ویژه در مناطق روستایی، آموزش و ترویج فرهنگ دامپزشکی و مراقبت، از اهمیت بالایی برخوردار است.
محمدحسین شهریارزاده سرپرست دامپزشکی بردسیر نیز از شناسایی و کشتار 70 رأس دام آلوده به تب مالت در این شهرستان خبر داد و افزود: تعداد 7 هزار و751 رأس دام خونگیری بروسلوز شده که از این تعداد 70 رأس دام آلوده شناسایی و کشتار شده‌اند.
وی عنوان کرد: شهرستان بردسیر یکی از قطب‌های مهم تولید فرآورده‌های دامی در استان است که باید مورد توجه بیشتر مسئولان استانی قرار گیرد.
شهریارزاده از اجرای طرح‌های پایش بیماری آنفلوآنزای طیور بومی و صنعتی و انجام واکسیناسیون تب برفکی در دام‌های سنگین در نیمه نخست سال جاری خبر داد و گفت: تعداد 504 هزار و 730 قطعه جوجه انواع طیور در 35 واحد مرغداری صنعتی شهرستان تولید و همه زیر پوشش نظارت شبکه دامپزشکی شهرستان قرار دارند.

--------------------------------

 

کاهش بیماری تب مالت در یزد

 

مدیر کل دامپزشکی استان یزد با اشاره به کاهش چشمگیر بیماری تب مالت در استان، اعلام کرد: درصد دام مبتلا به خونگیری از 3.3 درصد به 0.7 درصد رسیده است.

دکتر "علی‌اکبر حدادزاده" در دیدار پرسنل دامپزشکی با استاندار یزد به مناسبت هفته دامپزشکی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد چهار حوزه دامپزشکی شامل حفظ سرمایه دامی کشور، حلیت و سلامت غذا، امنیت و سلامت جامعه و انجام تعهدات بین‌المللی، اهمیت کار دامپزشکی را ارتباط آن به صورت پایه‌ای با سلامت مردم دانست.

وی گفت: 54 واحد بخش خصوصی مانند بیمارستان، درمانگاه، مرکز مایه کوبی و... در استان فعال هستند که در برون سپاری امور در راستای اصل 44 قانون اساسی و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب، نقش تعیین کننده‌ای در پیشبرد برنامه‌های پیشگری و کنترلی دامپزشکی داشته‌اند.

دکتر حدادزاده مجهز شدن دامپزشکی به سیستم‌های پایش بیماری‌های دام، طیور و سامانه آنلاین حمل و نقل دام و فراورده‌های خام دامی را از جمله پیشرفت‌های دامپزشکی و به روز شدن جهت ارائه خدمات بهتر برشمرد.

وی افزود: با تلاش پرسنل دامپزشکی کاهش چشمگیری در رخداد بیماری تب مالت در استان داشته‌ایم به طوری که درصد دام مبتلا به خونگیری از 3.3 درصد به 0.7 درصد رسیده است.

مدیر کل دامپزشکی استان یزد اظهار کرد: در سال جاری هیچ موردی از بیماری هولناک تب کریمه کنگو در استان دیده نشده است.

حجه‌الاسلام "خامسی" مسوول نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان نیز با اشاره به مباحث شرعی و بهداشتی، گفت: در اواخر سال 87 قانون نظارت بر ذبح و صید شرعی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که هم اکنون تیم ناظران شرعی در کنار ناظران بهداشتی در کشتارگاه‌های استان مشغول خدمت هستند.

محمدرضا فلاح‌زاده استاندار یزد در این جمع پرسنل دامپزشکی استان تلاش‌های صورت گرفته در دامپزشکی را برای کرامت انسانها دانست و افزود: در این راستا کار دامپزشکی بسیار سخت و پر ثواب است.

استاندار یزد نیز از عملکرد مجموعه دامپزشکی استان ابراز رضایت کرد.

 

-------------------------------

 

امام‌ جمعه نهبندان:
دامپزشکی نقش مؤثری در تأمین سلامت غذایی ایفا می‌کند


امام‌ جمعه نهبندان گفت: دامپزشکی با اقدامات و فعالیت‌های گسترده خود نقش مؤثری را در تضمین و تأمین امنیت و سلامت غذایی جامعه ایفا می‌کند.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین عباسعلی خزاعی در جمع مردم و مسئولان اجرایی شهرستان نهبندان ضمن گرامیداشت 14 مهر‌ ماه روز دامپزشکی اظهار کرد: دامپزشکی یکی از نهادهایی است که حول محور سلامت در جامعه ایفای نقش می‌کند.

وی ادامه داد: دامپزشکی با اجرای برنامه‌های مختلف در زمینه سلامتی فرآوردهای پروتئینی و انجام اقدامات پیشگیرانه در زمینه بروز و انتقال بیماری‌ها در حقیقت کمک شایانی به بحث سلامت مردم جامعه می‌کند.

امام‌جمعه نهبندان تصریح کرد: شبکه دامپزشکی کشور با ارائه خدمات به دامداران و عشایر و مراقبت از توده‌های دامی با انجام واکسیناسیون، عملیات قرنطینه‌ای، مبارزه با قاچاق دام، بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک انسان و دام نقش بسیار مهمی را در ارتباط با تضمین و تأمین امنیت و سلامت غذایی جامعه به عهده دارد.

خزاعی افزود: امروزه باید نگاه عموم مردم نسبت به دامپزشکی تغییر کند چرا که این نهاد در تامین سلامت به عنوان یکی از شاخص‌های مهم جامعه نقش بسزایی را ایفا می‌کند.

وی همچنین ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: امنیت یکی از محورهای اصلی پیشرفت و توسعه در هر جامعه‌ای به شمار می‌رود.

امام‌جمعه نهبندان یادآور شد: در روایات و احادیث اسلامی آمده که انسان قدر دو نعمت گرانبها را وقتی می‌داند که آنها را از دست بدهد و این دو نعمت سلامتی و امنیت هستند.

خزاعی با بیان اینکه امروزه ایران اسلامی از لحاظ امنیت در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد، گفت: خراسان جنوبی و شهرستان نهبندان با وجود داشتن مرز مشترک با کشور پر مخاطره افغانستان یکی از امن‌ترین استان‌ها و شهرستان‌های کشور محسوب می‌شوند.

وی، امنیت حاصله در کشور را مرهون جانفشانی‌های شهدا و تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای مسلح دانست و تصریح کرد: امروز پلیس کشورمان متواضع، مردم‌دار، مردمی و خدمتگزار است و برای تامین امنیت پایدار و بیشتر تمامی مردم باید به هر نحوی که شده با پلیس همکاری و تعامل داشته باشند.

امام‌جمعه نهبندان در ادامه ضمن محکوم کردن اقدام هتک حرمت به ساحت پیامبر (ص) افزود: اهانت به پیامبر اسلام اگر چه خسارت و مصیبت بزرگی برای دنیای اسلام است اما تحکیم وحدت ملت‌های مسلمان، آشکار شدن چهره اسلام‌ستیزی استکبار جهانی، اعلام انزجار و تنفر روزافزون افکار عمومی دنیا از آمریکا و صهیونیسم، دمیده شدن روح امید در موج بیداری اسلامی و تشدید محبت نسبت به پیامبر (ص) در دل‌های مسلمانان از مهم‌ترین دستاوردهای این اقدام موهن است.

خزاعی گفت: ملت اسلامی باید ضمن برپایی تظاهرات و برگزاری کنگره‌های سراسری در حمایت و شناساندن هر چه بیشتر شخصیت پیامبر(ص) به بشریت با استفاده از تمام ظرفیت‌هایی که در اختیار دارند، کاری بکنند که تمامی دشمنان در برابر ارزش‌های اسلامی، شخصیت پیامبر اکرم (ص) و پیروان این بزرگوار و رهروان دین مبین اسلام سر تعظیم فرود آورند.

 

----------------------------------

 

رئیس شبکه دامپزشکی راور:
فرهنگ‌سازی، حمل غیرمجاز دام را کاهش می‌دهد


رئیس شبکه دامپزشکی راور گفت: در صورت فرهنگ‌سازی در بین مردم و توجیه مخاطرات دام غیر مجاز و قاچاق برای آنان حمل غیر مجاز دام کاهش پیدا می‌کند.
احمدرضا انور با بیان مخاطرات و مشکلات پیش روی حرفه دامپزشکی در ارتباط با اصلاح الگوی مدیریت دامداری، حمل غیر مجاز دام و تبعات غیر قابل جبران آن، شیوع بیماری‌ها و حمایت دامپزشکی از طرح‌های توسعه کشاورزی مطالبی ارائه کرد.

وی بر نقش دامپزشکی در نظارت بر بهداشت جامعه در عرصه تولید و توزیع محصولات خام دامی تأکید کرد و اظهار داشت: امیدواریم در صورت فرهنگ‌سازی در بین مردم و توجیه مخاطرات برای آنان حمل غیرمجاز دام کاهش پیدا کند.

رئیس شبکه دامپزشکی راور بیان داشت: در هفته شبکه دامپزشکی راور سعی داشتیم تا با برگزاری کلاس‌های آموزشی در روستاها و مدارس، حرفه دامپزشکی را بهتر و بیشتر به دانش‌آموزان و مردم معرفی کنیم.

وی با اشاره به ناآگاهی مردم از بیماری‌های مشترک درخواست کرد تا با افزایش آگاهی مردم تبعات این بیماری‌ها کاهش یابد.

 

-----------------------------------

 

سرپرست شبکه دامپزشکی کنگاور اعلام کرد :
1100 مورد بازدید از مراکز عرضه فراورده‌های دامی


سرپرست شبکه دامپزشکی کنگاور گفت: در 6 ماهه اول سال‌جاری بیش از 1100 مورد بازدید از مراکز عرضه فراورده‌های دامی به‌عمل آمده که ضبط 450 کیلوگرم گوشت و پلمپ 2 واحد متخلف از نتایج این بازدیدها بوده است.
رامین سمیعیان اظهار کرد: شهرستان کنگاور با دارا بودن بیست واحد گاوداری صنعتی شیری و پرواری فعال و وجود بیش از 5000 راس گاو و گوساله در این واحدها، قطب مهمی در دامداری صنعتی استان به‌شمار می‌رود.

وی گفت: کشتار و توزیع گوشت سالم از جمله دلایلی است که گوشت قرمز کنگاور را مورد توجه بسیاری از شهرستان‌های هم‌جوار قرار داده است.

وی افزود:‌ مایه‌کوبی 8373 راس گاو و گوساله در روستاها و دامداری‌های صنعتی علیه بیماری تب برفکی، واکسیناسیون 20803 راس بره و بزغاله، 25916 راس گوسفند و بز و 1326 راس گاو و گوساله علیه بیماری تب مالت، واکسیناسیون 117112 راس گوسفند و 13962 راس بز علیه بیماری آبله و نیز واکسیناسیون 2457 راس گاو و گوساله علیه بیماری شاربن از جمله اقدامات پیشگیرانه شبکه دامپزشکی کنگاور در 6 ماهه اول سال‌جاری بوده است.

سمیعیان گفت: در همین مدت برای کنترل و ریشه‌کنی 2 بیماری مشترک سل و بروسلوز در سطح گاوداری‌های شهرستان کنگاور نسبت به تست توبرکولین 4351 راس و خون‌گیری 3191 راس گاو و گوساله اقدام شده است.

سرپرست شبکه دامپزشکی کنگاور با اعلام این که نظارت بر سلامت دام زنده و نیز مراکز عرضه فراورده‌های خام دامی به‌صورت جدی در دستور کار این شبکه قرار دارد، افزود: در 6 ماهه اول سال‌جاری بیش از 1100 مورد بازدید از مراکز عرضه فراورده‌های دامی به‌عمل آمده که ضبط و معدوم‌سازی بیش از 450 کیلوگرم گوشت مرغ، گوشت قرمز و سایر فراورده‌های دامی و تشکیل 11 مورد پرونده و پلمپ 2 واحد متخلف از نتایج این بازدیدها بوده است.

سمیعیان تصریح کرد: 60 مورد بازدید از مراکز پرورش دام و آبزیان و نمونه‌گیری از واحدهای فوق، و نیز 30 مورد بازدید از مراکز درمانی و مایه‌کوبی و ضبط و معدوم‌سازی 6 قلم دارو و واکسن تاریخ مصرف گذشته از جمله دیگر اقدامات شبکه دامپزشکی کنگاور برای سالم‌سازی پرورش و توزیع دام در شهرستان بوده است.

 

------------------------------------

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:
دامپزشکی محور اصلی سلامت در جامعه است


رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: دامپزشکی یکی از محورهای اصلی سلامت در جامعه به شمار می‌رود.
به گزارش روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، غلامرضا هادربادی در مراسم روز ملی دامپزشکی اظهار کرد: دامپزشکی جایگاه بسیار مهمی در تامین سلامت جامعه دارد و اگر مروری بر تاریخ ایران باستان بیندازیم متوجه می‌شویم روز 14مهر‌ماه روزی بوده است که برای سلامتی دام‌ها دعا می‌شده و بر همین اساس در تقویم هجری شمسی چهاردهم مهر ماه به عنوان روز دامپزشکی نام‌گذاری شده است.

وی افزود: خدمات بخش دامپزشکی در کشور ناشناخته است به گونه‌ای که مردم تصور می‌کنند دامپزشکی تنها مسئول حفظ سلامت دام و طیور بوده و کار دامپزشکان تنها درمان حیوانات اهلی است در صورتی که دامپزشکی تامین امنیت غذایی و سلامت انسان‌ها را نیز برعهده دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه 49 درصد از بیماری‌ها بین انسان و دام مشترک است، تصریح کرد: اگر دامپزشکی وظیفه خود را به خوبی انجام ندهد سلامت جامعه به خطر می‌افتد.

هادربادی با اشاره به اینکه دامپزشکی نقطه مشترک کشاورزی با پزشکی است، گفت: در بحث دامپزشکی یک هزار و 500 سال سابقه علمی در ایران وجود دارد.

وی در ادامه از دام به عنوان یک سرمایه ملی یاد کرد و افزود: دامپزشکی سبب حفظ سرمایه ملی می‌شود.

 

------------------------------------

 

استانداردهای دامپزشکی در اصفهان با معیارهای جهانی مطابقت دارد


مدیرکل شبکه دامپزشکی استان اصفهان با تشریح اهمیت رعایت استانداردهای بین‌المللی در حوزه دامپزشکی گفت: بر اساس بررسی انجام گرفته، استان اصفهان به عنوان یکی از حرفه‌ای ترین استان‌های کشور در حوزه دستیابی  به استانداردهای دامپزشکی مطرح است.
سید اکبر حسینی در جمع دامپزشکان استان اصفهان اظهار داشت: بر اساس  آمار و اطلاعات موجود جمعیت دام استان اصفهان در حال حاضر بیش از 3.5 میلیون راس است.

وی ادامه داد: هر راس دام در طول یک سال بیش از دو بار در برابر بیماریهای مختلف واکسینه می‌شود و در مجموع بیش از 13 میلیون مورد واکسیناسیون دام در طول یک سال در سطح استان اصفهان انجام می‌گیرد.

مدیرکل شبکه دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به فعالیت شش هزار و 500واحد توزیع محصولات دامی و گوشتی در سطح استان اصفهان گفت: حدود 60 هزار مورد بازرسی از این واحدهای صنفی در طول سال انجام می‌گیرد و تمامی موارد و نکات بهداشتی در این حوزه به شکل اصولی مورد نظارت قرار می‌گیرد.

وی با تشریح وضعیت کشتارگاه شهرضا در دوران گذشته افزود: در سال‌های دوری که بنده رئیس اداره دامپزشکی شهرضا را بر عهده داشتم کشتارگاه شهرضا از استانداردهای حداقلی نیز بی بهره بود و این در حالی است که طی چند سال گذشته و با تلاش و پیگیری مداوم مسئولان زمینه تجهیز کشتارگاه دام شهرضا به امکانات و تجهیزات مدرن ایجاد شده است.

حسینی اضافه کرد: بر اساس مطالعات انجام گرفته استان اصفهان در بسیاری از حوزه‌های دامپزشکی جزو استان‌های پیشگام کشور مطرح است و انتظار داریم در آینده نزدیک شاهد ایجاد تحولات گسترده‌ای در این عرصه باشیم.

در ادامه این مراسم رئیس  سازمان نظام صنفی کشاورزی کشور طی سخنانی با اشاره به لزوم توجه به تغذیه سالم و اصولی و نقش سازنده آن در زندگی بشر از دیدگاه اسلام افزود: در تمامی تعالیم دینی بحث سلامت جسم و روان و تأثیرات این دو مقوله بر یکدیگر اشاره شده است و ما باید همواره این موضوع را مد نظر داشته باشیم.

سید موسی رهنمایی ادامه داد: در حال حاضر خانواده بزرگ فعالان بخش کشاورزی و دامپزشکی زحمات زیادی در راستای دست‌یابی به اهداف متعالی در این حوزه انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اهمیت بازنگری در سیاست‌های کلان حوزه کشاورزی گفت: در طول دوران گذشته فعالیت بخش کشاورزی بر اساس سیاست‌های صنفی انجام نگرفته، این موضوع در طول دوران آثار مخرب زیادی را برای این مجموعه به همراه داشته است.

رهنمایی با انتقاد از برخی کم توجهی ها به حوزه کشاورزی بیان داشت: در حالیکه بی اهمیت‌ترین مسائل فوتبالی در رسانه‌های کشور مدت‌ها  سر و صدا برپا می‌کند انتظار داریم که مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی و دام‌پروری نیز همواره مورد بحث و تحلیل قرار بگیرد.
 
---------------------------------------

 

معاون فنی دامپزشکی گیلان خبر داد :
فعالیت 14 مزرعه تولید ماهیان خاویاری گیلان


معاون فنی مدیر کل دامپزشکی گیلان از فعالیت ۱۴مزرعه تولید ماهیان خاویاری در استان خبر داد.
محمدتقی عدالت‌زاده با اشاره به جایگاه گیلان در تولید و پرورش آبزیان اظهار کرد: تولید آبزیان پرورشی در 6 هزار هکتار اراضی گیلان، این استان را در جایگاه دوم کشوری قرار داده است.

وی با اشاره به تولید و پرورش ماهیان خاویاری در گیلان افزود: اکنون 14 مزرعه پرورش ماهیان خاویاری به تولید این ماهی ارزشمند مشغول هستند.

این مسئول با بیان اینکه سال گذشته 7 هزار و 695 تن ماهی خاویاری از مزارع گیلان به دست آمد، تصریح کرد: گیلان با تولید 31 هزار و 700 تن ماهیان گرمابی دارای رتبه دوم کشوری است.

وی درباره صادرات محصولات دامی و آبزیان استان به خارج از کشور ابراز کرد: در شش ماه نخست امسال سوسیس، کالباس، پای مرغ، پودر ماهی، خاویاری پرورشی، جوجه یک‌روزه، بچه ماهی پرورشی و ماهی پرورشی از گیلان به کشورهایی مانند آلمان، عراق، ارمنستان، چین، ویتنام، امارات متحده عربی و کانادا صادر شده است.

عدالت‌زاده ارزش این صادرات را 16 میلیارد و 733 میلیون و 100 هزار ریال عنوان کرد و افزود: امسال تاکنون 28 تن ماهی پرورشی صادر شده است.

وی از صادرات دوغ و خرچنگ در نیمه دوم امسال به کشورهای مذکور خبر داد. 

معاون فنی مدیر کل دامپزشکی گیلان برخورد با تخلفات عرضه محصولات دامی را از جمله فعالیت‌های مهم دامپزشکی ذکر کرد و متذکر شد: تاکنون 3 هزار و 400 واحد مراکز عرضه محصولات دامی 26 هزار و 500 بار بازرسی شدند.

وی با بیان اینکه تخلفات مراکز عرضه به مراجع قضایی ارجاع داده شد، تصریح کرد: در این بازرسی‌ها 37 هزار و 750 کیلوگرم گوشت فاسد کشف و ضبط شد.

عدالت‌زاده با تاکید بر ضرورت عرضه ماهی‌های سالم خاطرنشان کرد: با عرضه هر گونه ماهی شن‌زده برخورد می‌شود.

وی شعار امسال سازمان جهانی دامپزشکی را «تضمین کیفیت و سلامت مواد غذایی با منشا دامی» ذکر کرد و یادآور شد: امسال در راستای این شعار به موضوع تولید شیر و عسل نیز پرداخته می‌شود.

 

------------------------------------

 

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان :
برای مقابله با بیماری‌های شایع مشترک میان دام و انسان آمادگی داریم

ایجاد بهداشت عمومی و امنیت غذایی، مقابله با بیماری‌های واگیردار، جلوگیری از بیماری‌های خارجی و مقابله با بیماری‌های قابل انتقال و مشترک بین انسان و دام که روزبه‌روز درحال گسترش است از مهم‌ترین اهداف این اداره‌کل بوده و آمادگی داریم تا با این عوامل مبارزه کنیم.

مدیرکل اداره دامپزشکی استان کردستان در جمع خبرنگاران رسانه‌های این استان در سنندج با اشاره به فعالیت‌ها و وضعیت دامپزشکی استان گفت: در سال گذشته 8.5 میلیون رأس دام استان علیه 11 نوع بیماری مشترک بین انسان و دام واکسین

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رسول
|
-
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
0
0
مدیرکل شبکه دامپزشکی استان اصفهان

مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان
خودموني
|
-
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
0
0
آن يكي مي گفت اشتر را كه هي
از كجا مي ايي اي فرخنده پي
گفت از حمام كوي يار تو
گفت خود پيداست از زانوي تو
وقتي 14 مهر يا مناسبت هاي ديگه مي رسد آقايان سينه سپر مي كنند و آمار ..... مي دهند و كار ديگران را به حساب خودشان مي گذارند .اگر آمارهايي را كه هر مدير كلي گفته با هم جمع كنيد (در روز 14 مهر) تعداد دام به اندازه دامهاي كره زمين مي شود
نظر شما
ادامه