کد خبر: ۱۰۷۰۸

حکیم مهر - همایش بزرگداشت روز دامپزشکی با حضور مسئولان دانشکده دامپزشکی واحد علوم و تحقیقات و جمعی از اساتید، کارکنان و جمع پرشور دانشجویان در سالن آمفی تئاتر این دانشکده برگزار شد.

دکتر ایرج سهرابی حقدوست رئیس دانشکده دامپزشکی ضمن  تبریک روز دامپزشکی به تمام کارکنان، اساتید و دانشجویان گفت: دامپزشکی از دیرباز مورد توجه قرار داشته است. یکی از انگیزه های ایجاد دانشکده دامپزشکی در ایران را می توان در ارتباط با شیوع طاعون گاوی دانست که منجر به تشکیل بنگاه رازی  شد و  با پیشرفت آن، دانشکده  دامپزشکی در سال 1311 دو سال قبل از تأسیس دانشکده پزشکی بنیانگذاری شد  شد.

دکتر پژمان مرتضوی معاون دانشکده دامپزشکی به عنوان دیگر سخنران این بزرگداشت گفت: ایرانیان باستان نسبت به پرورش حیوانات احترام زیادی قائل بوده و از اولین اقوامی بودند که به پرورش آنها اقدام کردند، همچنین در دین اسلام نیز بر این مورد تأکید شده است.

وی افزود: سلامت گوشت و لبنیات و در کل غذایی که بطور روزانه مصرف میکنیم در ارتباط با دام و نظارت دامپزشکان محقق می شود که این امر اشاره  به شعار دام سالم، زندگی سالم دارد .

دکتر ایمان معماریان دامپزشک حیات وحش و دامپزشک باغ وحش پارک ارم ، از مدعوین این مراسم ،ضمن تبریک این روز به تشریح دامپزشکی حیات وحش پرداخت و گفت: از آنجایی که دامپزشکی حیات وحش در ارتباط با حیوانات درنده  بوده ، این شاخه از علم دامپزشکی را می توان به عنوان سخت ترین شاخه این علم دانست.

 

نظر شما
ادامه