کد خبر: ۱۰۷۱

حکیم مهر دو واحد سردخانه ‌ای و بسته‌ بندی مرغ در استان یزد تعطیل شد.
در بازدید سرزده بازرسان دامپزشکی، یک واحد سردخانه نگهداری موادغذایی و یک واحد قطعه ‌بندی و بسته ‌بندی مرغ در یزد تعطیل شد.
مدیرکل اداره دامپزشکی استان یزد اظهار داشت: در بازدید سرزده از مراکز بسته‌ بندی و نگهداری فرآورده‌ های خام دامی شهرستان میبد یک واحد قطعه ‌بندی و بسته ‌بندی مرغ که بدون مجوز در شرایطی غیر بهداشتی، نسبت به قطعه ‌بندی و بسته ‌بندی مرغ اقدام می‌ کرد با دستور مستقیم مدیرکل دامپزشکی به صورت موقت تا تعیین تکلیف از سوی مقام قضائی تعطیل شد.
علی اکبر حدادزاده خاطرنشان کرد: همچنین مقدار هزار و 562 کیلوگرم گوشت مرغ موجود در این واحد نیز توقیف شد.
وی اظهار داشت: همچنین در این شهرستان ضمن بازدید از یک سردخانه نگهداری موادغذایی مقدار815 کیلوگرم گوشت قرمز، 30 کیلوگرم میگو و 810 کیلوگرم مرغ و سایر اقلام خوراکی که در شرایطی نامناسب و کاملا غیر بهداشتی نگهداری می ‌شد، کشف شد که پس از هماهنگی با مرکز بهداشت شهرستان میبد برای تعیین تکلیف سایر اقلام، نسبت به توقیف فرآورده ‌های خام دامی موجود در این سردخانه و تعطیلی آن اقدام شد.
حدادزاده اعلام کرد: در بازدید از مراکز بسته ‌بندی شهرستان اردکان نیز مقدار هزار و 800 کیلوگرم گوشت مرغ منجمد که به صورت غیر بهداشتی در یکی از واحدهای بسته ‌بندی این شهرستان نگهداری می‌ شد، پس از نمونه ‌برداری و تنظیم صورت جلسه به دستور مدیرکل دامپزشکی توفیف شد.
وی تصریح کرد: از این پس نظارت بر مراکز فرآوری، نگهداری و بسته ‌بندی فرآورده‌ های خام دامی توسط بازرسان شبکه‌ های دامپزشکی شهرستانها و کارشناسان این اداره کل با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت و با افراد سودجویی که برای کسب منافع اقتصادی بیشتر، سلامت مردم و بهداشت عمومی جامعه را به مخاطره می ‌افکنند، به شدت برخورد خواهد شد.
 
تعطیلی کشتارگاه غیر بهداشتی ،در شهرستان بوئین زهرا 


کشتارگاه سنتی و غیر مجاز در راستای بهبود وضعیت تامین گوشت قرمز شهروندان تعطیل شد. 
شبکه دامپزشکی شهرستان بوئین زهرا، در راستای جلوگیری از فعالیت کشتارگاههای غیر بهداشتی وبهبود وضعیت تامین گوشت قرمز، با مساعدت فراوان دادستان محترم شهرستان بوئین زهراو در حضور مامورین محترم نیروی انتظامی در تاریخ 29/9/88 اقدام به پلمپ وتعطیلی یکی از کشتارگاههای غیر مجاز این شهرستان نمود. دکتر علیرضا اکبر شاهی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بوئین زهرا همچنین اعلام کرد: پیگیری در خصوص تعطیلی تمامی کشتارگاههای غیر بهداشتی وساماندهی وضعیت تولید گوشت قرمز از سوی این شبکه ادامه خواهد یافت.

نظر شما
ادامه