کد خبر: ۱۰۷۱۹
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر - دبیر کانون هماهنگی دانش و صنعت آبزی‌پروری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از دریافت مجوز تربیت دانشجوی دوره دکترای پژوهش‌محور در مؤسسه تحقیقات شیلات ایران در سال جاری خبر داد.

دبیر کانون هماهنگی دانش و صنعت آبزی‌پروری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از دریافت مجوز تربیت دانشجوی دوره پی.اچ.دی پژوهش‌محور در مؤسسه تحقیقات شیلات ایران خبر داد و گفت: از امسال دانشجویان این دوره می‌توانند تحصیلات تکمیلی خود را بعد از پشت سر گذاشتن مراحل لازم در مؤسسه تحقیقات شیلات ایران بگذرانند.

دکتر مصطفی شریف روحانی همچنین از عدم توجه به تمام ظرفیت‌های آبزی‌پروری کشور انتقاد کرد و افزود: در حالی که 30 درصد پروتئین جهان از آبزیان تأمین می‌شود و ایران به لحاظ در اختیار داشتن تمام عرصه‌های تولید آبزیان در اکوسیستم خود، قادر است بیش از 50 درصد پروتئین مورد نیازش را از آبزیان تأمین کند، اما این ظرفیت‌های فراهم نادیده انگاشته شده و به فعلیت نرسیده‌اند.

این دامپزشک تولید آبزیان در کشور را نسبت به سایر اقلام پروتئینی به صرفه‌تر دانسته و خاطرنشان کرد: ایران سالانه مبالغ هنگفتی را صرف واردات نهاده‌های دام و طیور می‌کند، به علاوه اینکه کشتار این حیوانات و فرآوری گوشت آنان نسبت به صید و فرآوری آبزیان هزینه‌بردارتر است. اما با این وجود و علی‌رغم توجیه اقتصادی بالاتر، آبزی‌پروری چندان مورد توجه قرار نگرفته است.

معاون مؤسسه تحقیقات شیلات ایران میزان کار پژوهشی در زمینه آبزیان در کشور را قابل توجه توصیف کرد و ادامه داد: مؤسسه تحقیقات شیلات ایران تا سال 1404 برنامه ریزی استراتژیک دارد و این کار پژوهشی گسترده در حوزه تولید، در کشور ما کم‌سابقه است.

شریف روحانی در پایان تصریح کرد: صنعت مرغداری بعد از نفت یکی از قطب‌های اقتصاد تولیدی در کشور است و ما با هزینه کمتر و ظرفیت فراوان‌تر در حوزه شیلات می‌توانیم به جایگاه کنونی صنعت مرغداری دست پیدا کنیم که این موضوع توجه هوشمندانه و دقیق‌تر مسئولان امر به اقتصاد تولیدی در حوزه شیلات را می‌طلبد.

 

خبر مرتبط :

 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
0
0
توجه توجه . بشتابید. من و رفیقم دامپزشکیم درخواست ما جهت افتتاح یک دستگاه دانشکده دامپزشکی مورد قبول واقع شد.از بهمن پذیرش داریم .
ناشناس
|
-
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
0
0
بعد از دستاوردهای آنچنانی پژوهشهای موسسه تحقیقات شیلات مانند پرورش مدار بسته ماهی بهره برداری آرتمیا از دریاچه ارومیه مطالعات پرورش ماهی در سد ساوه و دههاکار درخشان دیگر حالا به فکر نیم بند دوره دکترای تخصصی مشغول شده اند تا این را هم مانند بهره برداری از ارتمیای دریاچه ارومیه همسان سازند؟چشم دانشکده های تخصصی دامپزشکی روشن!
دامپزشک
|
-
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
0
0
جناب دامپزشک و رفیقش! حالا که زود است دی هم اقدام می کردید برای بهمن جواب می داد!
اینجا امشب تخصصی تصویب شد( برای اولین بار و بدون داشتن هییت علمی) صبح در اصلاحیه سنجش برای انتخاب رشته با یک کد مشخص شده بود!!!!!!
ناشناس
|
-
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
0
0
مطلع هستم . راست میگه این دوست عزیز
نظر شما
ادامه