کد خبر: ۱۰۷۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - رئیس موسسه واکسن و سرم‌سازی رازی کشور گفت: واکسن سه‌گانه انسانی که به مدت چهار سال در موسسه تعطیل شده بود اخیراً دوباره راه‌اندازی شده و نخستین محموله آن اواخر آذر ماه تحویل داده می‌شود.
دکتر هادی قدکچی در مراسم افتتاح آزمایشگاه رفرنس بیماری‌های شتر و واحد تولید فرآورده‌های بیولوژیک شتر در کشور اظهار کرد: موسسه رازی در گذشته دو کنگره در ارتباط با بیماری‌های شتر داشته که سبب شد تا برای آزمایشگاه مرجع بیماری‌های شتر کاندید شود.

رئیس موسسه واکسن و سرم سازی رازی در ارتباط با کار آزمایش‌های مرجع گفت: در واقع آزمایش‌های مرجع در مورد بیماری‌های هشدار دهنده که حالت عمومی دارد، کار می‌کند و از تلفات آینده جلوگیری می‌کند.

قدکچی افزود: شتر از لحاظ بیولوژیکی ارزشمند است و فرآورده‌های زیادی از شیر او تهیه می‌شود که در تغذیه نوزادان استفاده می‌شود.

این دامپزشک متخصص با اشاره به واکسن‌های تولید شده سرم سازی رازی اظهار کرد: سرم‌سازی رازی یک نمونه کوچکی از کل موسسه است و دو نوع واکسن ویروسی نیوکاتل و برونشیت نمونه‌ای از تولیدات این موسسه است و اخیراً واکسن‌های باکتریایی آنتروکسینی نیز در این شعبه تولید می‌شود.

رئیس موسسه واکسن و سرم‌سازی رازی کشور تاکید کرد: مجموعه تولیدات بالغ بر 300 میلیون دوز در سال است و تقریباً یک دهم تولیدات موسسه در شعبه رازی مشهد است.

قدکچی در ارتباط با تولید واکسن سه‌گانه انسانی گفت: واکسن سه‌گانه انسانی که به مدت چهار سال در موسسه تعطیل شده بود اخیراً دوباره راه‌اندازی شده و اولین محموله آن اواخر آذر ماه تحویل داده می‌شود.

وی با اشاره به تولیدات آینده موسسه اظهار کرد: 15 واکسن در دستور کار موسسه است که در طرح کلان ملی در راستای تولید واکسن‌های استراتژیک دام و طیور و آبزیان در دستور کار دارد و به ‌زودی اقدامات اولیه برای تولید واکسن شروع می‌شود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
0
0
محموله برای واردات و صادرات و هر چیز حمل شده بکار می رود نه تولید شده
نظر شما
ادامه