کد خبر: ۱۰۷۹۶

حکیم مهر - عضو رسمی شورای نظام دامپزشکی گیلان گفت: از مجموع 844 مورد واحد صنوف رشت تعداد 409 مورد بدون پروانه کسب هستند.

خبرگزاری فارس: 400 واحد صنوف رشت بدون پروانه کسب هستند
دکتر حسین متقی‌طلب در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به اینکه شرکت‌های ممیزی بهداشتی دامپزشکی بازوی اجرایی سازمان دامپزشکی کشور در تمام عرصه‌های امور تصدی‎گری هستند، اظهار کرد: عملیات نظارت و کنترل بهداشتی بر تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های دامی جزو وظایف شرکت‌های ممیزی واگذاری شده به بخش خصوصی طبق تصویب هیئت وزیران است.

وی با بیان اینکه تاکنون در رشت 844 مورد مرکز عرضه فرآورده‌های دامی شناسایی شده است، افزود: از مجموع این این تعداد صنوف، 435 مرکز دارای پروانه کسب و تعداد 409 مورد نیز بدون پروانه کسب هستند.

رئیس انجمن صنفی دامداران صنعتی گیلان تعداد 123 مرکز عرضه را ویژه فرآورده‌های دامی گاوی، 74 مرکز گوسفندی، 137 مرکز مرغ و تخم‌مرغ، 48 مرکز عرضه ماهی، 4 مرکز آلایشی و 49 مرکز عرضه چند منظوره را دارای پروانه کسب معرفی کرد.

وی خاطرنشان کرد: تعداد خودروهای تمدید و صادر شده حمل فرآورده‌های خام دامی گیلان در شش ماه نخست امسال 231 خودرو بوده است.

متقی‌طلب با اشاره به وجود تعداد 347 ماشین یخچال‌دار برای حمل فرآورده‌های خام دامی اذعان کرد: تعداد 127 ماشین ویژه حمل طیور، سه ماشین حمل دام سبک، 32 ماشین حمل جوجه یک‌روزه و تعداد یک ماشین ویژه حمل دام سنگین نیز جزو خودروهای تمدید و صادر شده هستند.

صدور بیشترین تاییدیه‌های بهداشتی در مراکز عرضه مرغ و تخم‌مرغ

به گفته وی از ابتدای امسال تاکنون پس از عملیات نظارت و کنترل بهداشتی بر تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های دامی برای تعداد 194 مرکز عرضه فرآورده‌های دامی از نوع گاوی و 79 مرکز عرضه فرآورده‌های گوسفندی تاییدیه‌های دامپزشکی صادر شده است.

بازرس ویژه فرآورده‌های خام دامی گیلان، از صدور تعداد 405 مورد تاییدیه بهداشتی برای مراکز عرضه مرغ و تخم‌مرغ در رشت خبر داد و افزود: این مراکز بیشترین آمار صدور تاییدیه‌های بهداشتی را به خود اختصاص داده‌اند که نشانه وضعیت مناسب استان برای پرورش طیور است.

وی تمام فعالیت‌های انجام شده در بخش عملیات نظارت و کنترل بهداشتی را عاملی برای پشتیبانی از حقوق مصرف کنندگان دانست و تصریح کرد: شرکت ممیزی «تاند گیل» به منظور نظارت و کنترل بهتر بر مراکز عرضه با تقسیم‌بندی شهرستان به 16 منطقه برای ارتقای خدمات‌رسانی و سرویس‌دهی به شهروندان در تلاش است.

متقی‌طلب با بیان اینکه از مجموع 844 واحد عرضه تنها 102 مرکز عرضه فرآورده‌های دامی در میدان بزرگ رشت مستقر هستند، اظهار کرد: میدان بزرگ رشت به عنوان منطقه یک از تقسیم‌بندی 16 گانه این شهر محسوب می‌شود.

وی خیابان‌های سردارجنگل، بیستون و استادسرای رشت را به دومین منطقه با 84 واحد عرضه و چمارسرا، یخ‌سازی، رشتیان، احمد گوراب، پسیخان و نخودچر را با 71 مرکز عرضه جزو منطقه 14 این تقسیم‌بندی ذکر کرد.

280 مرکز عرضه فرآورده‌های دامی رشت بازدید میدانی شده است

عضو رسمی انجمن مشاوران مدیریت ایران به 280 مورد بازدید میدانی از مراکز عرضه فرآورده‌های دامی این شهر در شش ماه نخست امسال اشاره کرد و متذکر شد: با این بازدیدها در صورت هرگونه تخلف بهداشتی و ارائه گزارش مکتوب به سازمان ذی‌ربط ضمن ابطال تاییدیه بهداشتی با فرد متخلف برخورد قانونی به عمل می‌آید.

وی یادآور شد: مقدار موارد ضبط شده در این بازدیدها بالغ بر 924 کیلو گرم بوده که بیشترین آمار مربوط به مراکز عرضه مرغ و تخم‌مرغ بالغ بر 489 کیلو گرم بوده است.

متقی‌طلب با اشاره به وجود بیماری‌های مشترک انسان و دام و ضرورت شناخت و ارتقای آگاهی افراد جامعه اظهار کرد: امروز جامعه نیازمند فرهنگ‌سازی در راستای استفاده از فرآورده‌های دامی بسته‌بندی شده است.

وی گیلان را نیازمند ارتقای فرهنگ قصابی و سوق دادن به طرف کشتار و بسته‌بندی صنعتی دانست و افزود: مردم به دلیل عدم آگاهی از تفاوت فواید بسته‌بندی فرآورده‌های دامی، هنوز به شیوه خریداری از قصابی‌ها علاقه‌مندند در صورتی که با ارتقای فرهنگ بسته‌بندی در این راستا از بروز بسیاری مشکلات جلوگیری می‌شود.

کتاب «زمین پاک» رونمایی شد

کتاب «زمین پاک» نوشته حسین متقی‌طلب نیز در جمع خبرنگاران رونمایی شد.

«زمین پاک» کتابی مشتمل بر 10 فصل محیط زیست و انواع آلاینده‌ها، آلودگی هوا، آلودگی آب، آلودگی خاک، آلودگی هسته‌ای، زباله‌های الکترونیکی، عوامل آلودگی محیط زیست در گیلان، اقدام‌های بین‌المللی درباره محیط زیست، فناوری نانو و محیط زیست، محیط زیست از دیدگاه اسلام است که به شرح چگونگی حفاظت از محیط‌ زیست و ریشه‌یابی مشکلات و ارائه راهکارهایی برای از بین بردن این مشکلات می‌پردازد.

 

خبر مرتبط :

 
نظر شما
ادامه