کد خبر: ۱۰۸۰۸

حکیم مهر - قاچاق محسوب کردن هرگونه پرنده زینتی فاقد مجوز ثبت سلامت از مصوبات نشست مشترک مدیرکل دامپزشکی و محیط زیست استان کرمان بود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، قاچاق محسوب کردن هرگونه پرنده زینتی فاقد مجوز ثبت سلامت یکی از مصوبات نشست مشترک مدیرکل دامپزشکی و محیط زیست استان کرمان بود.

دکتر غلامرضا زیدآبادی مدیرکل دامپزشکی استان کرمان در جلسه مشترک دامپزشکی و محیط زیست اظهار داشت: کنترل، نظارت و پیشگیری از بیماری‌های حیات‌وحش نقش مهمی در حفاظت از محیط زیست دارد.

وی افزود: بررسی، مبارزه، گزارش‌دهی و درمان حیوانات حیات‌ وحش استان باید با نظم بیشتر و به صورت سیستماتیک انجام شود.

زیدآبادی با اشاره به مواردی از حیوانات حیات‌وحش ارجاع شده به اداره کل دامپزشکی استان کرمان تصریح کرد: طی یک سال گذشته موارد پراکنده‌ای مانند یک خرس سیاه، یک جوجه تیغی، چند مورد تلفات مشکوک به ppr "بیماری نشخوارکنندگان کوچک"  و غیره از نقاط مختلف استان از جمله پارک ملی خبر و منطقه بردسیر به این اداره کل ارسال شده است.

وی افزود: حرکت به سمت ساماندهی بیماری‌ها و مشکلات بهداشتی مربوط به حیوانات حیات‌وحش استان با همکاری بین محیط زیست و دامپزشکی محقق می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان کرمان نیز در این نشست با تقدیر از تعامل و همکاری مناسب دامپزشکی استان بیان داشت: آمادگی کامل برای اجرای مفاد تفاهمنامه بین سازمان دامپزشکی و سازمان محیط زیست را داریم.

عباسعلی دامنگیر اجرای مفاد این تفاهمنامه را موجب گسترش زمینه‌های همکاری‌ها دانست و اظهار داشت: باید حرکت به سمت تشکیل جلسات آموزشی و انجام طرح‌های تحقیقاتی مشترک با اداره کل دامپزشکی استان کرمان با شتاب بیشتری صورت پذیرد.

تسریع در مراحل بازدید از حیات‌وحش برای تشخیص بیماری‌ها و کنترل آن‌ها، کدگذاری تالاب‌ها و مراکز نگهداری پرندگان و هماهنگی برای ثبت بیماری‌های حیات‌وحش در سیستم GIS دامپزشکی استان کرمان از جمله مصوبات این کارگروه بود.

همچنین موارد مهمی چون برخورد با فروشندگان حیوانات خانگی غیر معمول، قاچاق محسوب کردن هرگونه پرنده زینتی فاقد مجوز ثبت سلامت، برگزاری کلاس‌های آموزشی و بررسی نحوه شناسنامه‌دار کردن حیوانات حیات‌وحش از دیگر مصوبات این جلسه بود.

 

نظر شما
ادامه