کد خبر: ۱۰۸۵۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - رییس دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان گفت: دامپزشکی علمی است که در عرصه‌های مختلفی همچون اقتصاد، بهداشت و اشتغال‌زایی جامعه و نیز سلامت انسانها بسیار تاثیرگذار است.

دکتر سوخته زاری ادامه داد: از باب اشتغالزایی در بسیاری از مناطق کشور، مردمانی به امر کشاورزی و دامپروری می‌پردازند که اگر سلامت دام آنها به خطر بیافتد هم به سلامت انسان‌ها لطمه و هم به اقتصاد دامدار آسیب وارد می‌سازد، بنابراین مهاجرت روستائیان به شهرها افزایش پیدا می‌کند.

سوخته زاری تصریح کرد: همچنین از باب آموزشی باید گفت اهمیت آموزش دامپزشکی از آموزش پزشکی کمتر نیست، اما وقتی با علم پزشکی پزشکی مقایسه می شود، گفته می شود چرا مزایای دامپزشکی پایین است؛ که دلیل این را باید در مشخص نبودن جایگاه این رشته در کشور دانست.

وی علاقه و انگیزه را عوامل ترغیب به خدمت علاقمندان توصیف و خاطر نشان کرد: همکاران دامپزشک در رده‌های مختلف با مشاوره رایگان در طول شبانه روز به کسانی که به آن احتیاج می‌یابند، ارائه خدمت می‌کنند و این برای آنان افتخار محسوب می‌شود.

سوخته زاری در رابطه با علم دامپزشکی نیز یادآور شد: حدود یک‌هزار و 700 عامل بیماریزا وجود دارد که 50 درصد آن بین انسان و دام مشترک است.

رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان متذکر شد: اگر این عوامل در دامها کنترل نشوند پس در انسانها به سختی کنترل می‌شوند.

سوخته زاری بیان کرد: اکثر بیماریهای مشترک ریشه در دام‌ها دارند و دامپزشکی می‌تواند به صورت مستقیم و غیر مستقیم در زمینه‌های همچون واکسن سازی و کارهای تحقیقاتی نقش ایفا کند.

وی اظهار کرد: برای ما تاسف آور است که دانشجویانی از گفتن کلمه دام در دامپزشکی ابا دارند؛ در صورتی که جایگاه این رشته بسیار والاست.

رییس دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان گفت: دولت باید براین امر سرمایه‌گذاری کرده و جایگاه آن را در جامعه مشخص کند.

وی خاطر نشان ساخت: خوشبختانه دامپزشکی امروزه تخصصی شده و در هر رشته‌ای تخصص می‌پذیرد، باعث افتخار است که در خدمت قشر نیازمند جامعه هستیم و امیدواریم این رشته بتواند از نظر مالی جایگاه خود را پیدا کرده و مسئولین این مشکل را مرتفع سازند.

 

خبر مرتبط :

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
گلچين
|
-
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
0
0
اي كاش من پيش ايشون ميبودم و ميگفتم عزيزم اينو تازه فهميدي!!!
همکار
|
-
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
0
0
حالا مگر چه اشکالی داشت؟!
نظر شما
ادامه