کد خبر: ۱۰۸۷۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
وی با بیان این‌که«دامپزشکی با کنترل ونظارت بهداشتی بر مواد غذایی پروتئینی دامی قبل ازورود به بازار، از بسیاری امراض که ممکن است انسانها به آن دچار شوند جلوگیری می کند» گفت: باید مردم بدانند کار دامپزشکی اگر بیشتر از کار پزشکان نباشد کمتر از آنها نیست...

حکیم مهر - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: دامپزشکی بیشترین فعالیت را درخصوص نظارت بربهداشت محصولات پروتئینی خوراکی مردم اعم ازگوشت،عسل،شیر و دیگر فرآورده های دامی انجام می‌دهند که ثمره این تلاش پیشگیری از بسیاری از هزینه‌های درمانی جامعه است.


به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، آیت ا... طباطبایی‌نژاد در خطبه‌ دوم نماز جمعه شهر اصفهان با اشاره به نقش دامپزشکی در جامعه یادآور شد: دامپزشکان و دیگرفعالان این عرصه از کسانی هستند که چون به طور مخفیانه دارند به جامعه خدمت می کنند مردم قدرشان را کم می دانند.
وی با بیان این‌که«دامپزشکی با کنترل ونظارت بهداشتی بر مواد غذایی پروتئینی دامی قبل ازورود به بازار، از بسیاری امراض که ممکن است انسانها  به آن دچار شوند جلوگیری می کند» گفت: باید مردم بدانند کار دامپزشکی اگر بیشتر از کار پزشکان نباشد کمتر از آنها نیست.
وی ادامه داد:همانطور که در دیدارهای قبلی خدمت کارکنان اداره کل دامپزشکی استان عرض کردم  باید با برگزاری بیشتر میز گردها وبرنامه های مناسب از طریق رسانه ملی(صداوسیمای مرکز استان)، کارشان را به نحو احسن به مردم معرفی نمایند.
وی افزود: اگر دامپزشکی نباشدچه بسا یک غذای فاسد وآلوده به بیماری انسانهای زیادی را مبتلامی کند وآن وقت پزشکان وبیمارستانها به کار می افتند وداروهای زیادی مصرف می شود که می توان گفت ثمره تلاش آنان پیشگیری از بسیاری از هزینه‌های درمانی در جامعه است.
ایشان در پایان ضمن عرض خیر مقدم به زحمت کشان این عرصه وحضور در نماز جمعه از آنان قدردانی کرد.

 

خبر مرتبط :

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دانشجو
|
-
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
0
0
با تشکر از این مقام ارجمند، بیانات ارزشمندشان نشان می ذهد که آگاهی بخشی از نقش دامپزشکی در حفظ بهداشت مردم (Public health) چقدر می تواند ارزش والا و حیاتی دامپزشکی را در جامعه آشکار کند. بنابراین با تقویت جایگاه دامپزشکی بیشترین خدمات در درجه اول به دامداران داده می شود.
ناشناس
|
-
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
0
0
سلام. حاج آقا حتما یکی از نوه هاشون تازه دامپزشکی قبول شده یا فارغ التحصیل شده. اصفهانی زبل.
نظر شما
ادامه