کد خبر: ۱۰۸۹۶

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: ورود و جا‌به‌جایی دام از مشکلات کرمان است که باید هدایت، کنترل و مدیریت شود که با کمبود نیرو و خودرو نمی‌توان در حد مطلوب در این زمینه اقدام کرد.
دکتر غلامرضا زیدآبادی در نشست معاون سازمان دامپزشکی با مسئولان و کارشناسان دامپزشکی شهرستان‌های سیرجان، بافت، ارزوئیه، رابر و بردسیر اظهار داشت: با توجه به گستردگی استان کرمان، این خطه نیازمند حمایت بیشتر سازمان دامپزشکی برای ارائه خدمت به مردم است.

وی افزود: تمام ادارات زیرپوشش و مرکز اداره کل دامپزشکی استان کرمان نیمی از نیروی سازمانی مورد نیاز خود را دارند که باید ردیف حقوقی با مجوز تامین نیرو ابلاغ شود و در کنار این مشکل، خودروی مناسب نیز ابزار کار است که در این زمینه هم با کمبود مواجه هستیم.

زیدآبادی عنوان کرد: ورود و جا‌به‌جایی دام نیز از مشکلات استان کرمان است که باید هدایت، کنترل و مدیریت شود که با کمبود نیرو و خودرو نمی‌توان به حد مطلوب اقدام کرد.

محسن مشکات معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی نیز در این نشست عملکرد استان کرمان را مطلوب دانست و برای رفع مشکل نیروی مورد نیاز و وسیله نقلیه مناسب به شهرستان‌های سیرجان، بافت، بردسیر، رابر و ارزوئیه قول مساعد داد.

رئیس اداره دامپزشکی سیرجان گفت: 500 هزار راس دام سبک، 8 هزار و 500 راس دام سنگین و 450 راس اسب زیرپوشش دامپزشکی سیرجان است که به آنها خدمات‌رسانی بهداشتی و درمانی می‌شود.

علیرضا زینلی ابراز داشت: دامپزشکی سیرجان نظارت بر 500 واحد صنفی توزیع مرغ، گوشت قرمز و فرآورده‌های خام لبنی را بر عهده دارد که حضور فقط شش نیروی فعلی جوابگو نیست و در این اداره به شش نیروی سازمانی دیگر نیاز است.

 

نظر شما
ادامه