کد خبر: ۱۰۹۰۶

حکیم مهر - رییس مجلس شورای اسلامی گفت که استیضاح خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی طبق توافق امضاکنندگان استیضاح منتفی شده است.

دکتر علی لاریجانی که به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت در این دانشگاه حاضر شده بود با اشاره به جلسه با استیضاح‌کنندگان وزیر جهاد کشاورزی به همراه خلیلیان گفت: امروز با حضور نمایندگان استیضاح‌کننده نشستی برگزار شد که از نمایندگان درخواست کردم که مشکلات خود را برای استیضاح مطرح کنند.

وی افزود: تاکید نمایندگان بر این بود که وزارت جهاد کشاورزی باید بر روی تولید محصولات اساسی کار کند که به باور آنها چنین اهتمامی در وزارت جهاد کشاوری دیده نمی‌شود، آنها نگران آینده کشور و شیوه مدیریت در این وزارتخانه هستند.

رییس قوه مقننه اضافه کرد: بعد از شنیدن این اظهارات دیدم که دلسوزی نمایندگان از باب یک موضوع ملی و آینده کشور است، از این رو به وزیر گفتم که چون خود چنین موضوعی را قبول دارد حداقل به سمت یک سند برای تولید محصولا ت برود و حتی اگر مشکل بودجه‌ای داشت از مجلس بخواهد آن را تامین نماید چون این یک خواسته ملی است.

لاریجانی ادامه داد که بر این اساس امضاکنندگان استیضاح توافق کردند که استیضاح منتفی شود.

همچنین دکتر علی ایرانپور نیز در این باره گفت : استیضاح وزیر جهاد کشاورزی که قرار بود در جلسه روز چهارشنبه مجلس در جلسه علنی مطرح شود، منتفی شده است و وزیر نیز برای رفع مشکلات قول قاطع داده است.
این عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی خاطرنشان کرد: صبح امروز پنج نفر از طراحان اصلی استیضاح جلسه‌ای با وزیر جهاد کشاورزی در مجلس شورای اسلامی داشتند و در آن نگرانی‌های خود را از وضع کشاورزی و مدیریت این بخش به اطلاع وزیر رساندند و وزیر نیز برای رفع آن قول قاطع داد.

این دامپزشک افزود: بعد از این جلسه نیز، جلسه‌ای با رییس مجلس شورای اسلامی برگزار شد و ایشان نیز تاکید داشتند که در شرایط موجود لازم است مجلس و دولت با همان روحیه وفاق و همدلی امور را حل و فصل نموده و مشکلات کشور را به کمک یکدیگر مرتفع نمایند، لذا با توجه به این دو جلسه و قول وزیر، استیضاح با پس گرفتن امضاهای نمایندگان استیضاح‌کننده منتفی شده است.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه