کد خبر: ۱۰۹۶۸

حکیم مهر - تجارت محصولات کشاورزی گیاهان دارویی، آبزیان، تعرفه‌های واردات و صادرات در جلسه مشترک کمیسیون انتزاع به وزارت جهاد کشاورزی داده شده است.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اعلام این مطلب گفت: در جلسه مشترک انتزاع که متشکل از اعضاء کمیسیون کشاورزی، کمیسیون اقتصادی و صنایع و معادن است، کلیه مسئولیت‌ها و ابزارهای تجاری نظیر تعرفه واردات و صادرات، میزان واردات و صادرات و زمان تغییر تعرفه‌های محصولات کشاورزی، گیاهان دارویی، صنایع غذایی و آبزیان به وزارت جهاد کشاورزی سپرده شده است.

ناصر صالحی‌نسب افزود: در این جلسه مقرر شد آن بخش از صنایع تکمیلی که ارتباط مستقیم با بخش کشاورزی دارد نیز در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد تا نظارت کافی بر صنایع تبدیلی بخش کشاورزی نیز توسط وزارت جهاد کشاورزی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه آن بخش از فعالیت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه فرش و بازرگانی آن در اختیار این وزارتخانه باقی ماند.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس نهم با اشاره به واگذاری ریاست مجمع بانک کشاورزی به وزارت جهاد ادامه داد: واگذاری بانک کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی مورد بررسی نمایندگان قرار گرفت، اما برخی از نمایندگان عضو کمیسیون اقتصادی معتقدند به جای واگذاری مجمع و ریاست مجمع به وزارت جهاد کشاورزی می‌توان ابزارها و اختیارات موجود در بانک کشاورزی را به نفع بخش کشاورزی تقویت کرد و موقعیت جدیدی در ریاست مجمع آن ایجاد نکرد.

صالحی‌نسب تصریح کرد: اما اعضای کمیسیون کشاورزی همچنان معتقدند که واگذاری مجمع بانک کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی می‌تواند از اولویت‌های طرح انتزاع باشد و با حفظ دستورالعمل‌های بانک مرکزی و وزارت اقتصاد می‌توان ریاست مجمع را به وزارت جهاد سپرد.

وی پیش‌بینی کرد؛ طرح انتزاع پس از تعطیلات مجلس در دستور کار نمایندگان قرار گیرد.

 

نظر شما
ادامه