کد خبر: ۱۰۹۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - مدیر انجمن یوزپلنگ ایرانی گفت: ماهنامه نشنال جئوگرافیک آخرین شماره خود در نوامبر ۲۰۱۲ را به انتشار مقاله ای درباره یوزپلنگ اختصاص داده است.

مرتضی اسلامی با بیان این مطلب افزود: در این شماره که برای نخستین بار تصاویری زیبا از یوزپلنگ آسیایی را نیز منتشر می کند، به بیان وضعیت یوزها در آفریقا و همچنین ایران به عنوان تنها سنگرگاه این جانور در آسیا می پردازد.

به گفته وی، برای انتشار این مقاله، بیش از یک سال دوربین های حرفه ای فرانس لانتینگ که از شناخته شده ترین عکاسان این مؤسسه در دنیاست، در مناطق دره انجیر، کویر و نای بندان نصب شد تا بتواند تصاویری زیبا از این گونه به دنیا نشان دهد.

اسلامی اظهار داشت: همزمان با آغاز پروژه عکسبرداری از یوزپلنگ در کویر، گروه مستندسازی انجمن یوزپلنگ ایرانی نیز به تهیه فیلمی درباره این جانور و حضور گروه نشنال جئوگرافیک در پارک ملی کویر پرداختند که تا پایان امسال به پایان می رسد.

مدیر انجمن یوزپلنگ ایرانی تصریح کرد: همزمان با انتشار مقاله نشنال جئوگرافیک درباره یوزپلنگ، تعدادی از تصاویر و فیلم های گرفته شده از یوزپلنگ توسط انجمن با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی و مؤسسه پانترا روی  سایت پانترا منتشر شد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
0
0
واقعا زیباست/
نظر شما
ادامه