کد خبر: ۱۱۰۳۰

حکیم مهر - رییس پارک علم و فناوری گیلان اولویت فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان این استان را در بخش کشاورزی دانست و بر جذب فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی استان در این شرکتها تاکید کرد.

دکتر متقی‌طلب با اشاره به ظرفیت‌های بالای تحقیقاتی در گیلان، نظیر مرکز تحقیقات چای، برنج، زیتون، ابریشم و ...، اظهار کرد: هنوز مشکلات برخی از محصولات استراتژیک استان حل نشده باقی مانده است و برآنیم تا به کمک تحقیقات و قرار دادن آنها در مسیر تجاری‌سازی، این مشکلات را رفع کنیم.

وی با اشاره به مصوبه دولت برای تشکیل 20 هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور افزود:این شرکت‌ها باید بر اساس استعدادهای هر منطقه تشکیل شود و اولویت این شرکت‌ها در گیلان در بخش کشاورزی است.

رییس پارک علم و فناوری گیلان خاطر نشان کرد: بر اساس اعلام سازمان نظام مهندسی کشاورزی گیلان هم اکنون پنج هزار فارغ التحصیل کشاورزی در این سازمان ثبت‌نام شده‌اند که با احداث شرکت‌های دانش بنیان از درصد قابل توجهی از این ظرفیت می‌توان استفاده کرد.

وی با اشاره به تحقیقات در دست اجرا در سه خوشه صنعتی شامل ادوات شالی‌کوبی، زیتون و چای گفت: در حال حاضر به نتایج خوبی در این تحقیقات رسیده‌ایم و نتایج این تحقیقات، منتج به قرارداد شده‌اند.

دکتر محمود بهمنی، رییس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گیلان نیز گفت:ایجاد بانک ذخایر ژنتیکی گیاهی و جانوری در استان گیلان از مصوبات دور سوم سفر هیأت دولت به استان گیلان بوده و تا کنون اقدامات بسیار ارزنده‌ای برای آن در قالب تهیه انواع کلکسیون‌های باغی و نیز ایجاد مجتمع نگهداری اسب کاسپین و ایستگاه تحقیقات گاو بومی به انجام رسیده و در حال تکمیل و توسعه آن هستیم.

به گفته وی، این مرکز موفق به اخذ موافقت اصولی قطعی ایجاد مرکز رشد کشاورزی و منابع طبیعی با ساختار خوشه‌های فناوری تخصصی در استان گیلان از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت جهاد کشاورزی، با همکاری پارک علم و فناوری گیلان شده است.

 

نظر شما
ادامه