کد خبر: ۱۱۰۵۸

حکیم مهر - در کشور ما به مناسبت های مختلف عید قربان، تاسوعا و عاشورا و بازگشت حجاج از سفر حج قربانی کردن حیوانات امری رایج است اما آنچه که مورد غفلت برخی از مردم قرار می گیرد ذبح در اماکن عمومی مانند خیابانها، پارکینگ منازل، در منظر عمومی و در مقابل چشمان مردم بویژه کودکان است .

به گزارش روا‌بط‌ عمومی وزارت بهداشت و درمان مدیر گروه سلامت روان معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: وقتی که در روایات اسلامی حتی ذبح حیوان در مقابل حیوان دیگر نهی شده است، ذبح حیوانات در مقابل چشم مردم از لحاظ دینی نیز نادرست است و تبعات منفی زیادی از جمله قسی القلب شدن انسانها را در پی دارد.
دکتر فاضل نیشابوری افزود: گرچه پژوهش های علمی دقیقی در مورد اثرات روانی ذبح حیوانات در مقابل دیدگان مردم منتشر نشده اما روانشناسان معتقدند که خاطرات تلخ و ناگوار بخصوص در دوران کودکی برای مدت زمان طولانی و گاهی اوقات تا پایان عمر در حافظه انسان باقی می ماند و تصویری دردناک در ذهن او باقی می گذارد.
وی ادامه داد: به لحاظ علمی این امکان وجود دارد که کودک در مواجهه با ذبح حیوانات شرطی شده و در شرایط مشابه دچار همان علایم استرس، اضطراب، تنش عضلانی، تنگی نفس، بیخوابی، افزایش تحریک پذیری، تپش قلب و تداعی دست و پازدن حیوان در لحظه ذبح شود، بیماری که به آن اختلال استرس پس از حادثه (PTSD) می گویند.

 

خبر مرتبط :

 
نظر شما
ادامه