کد خبر: ۱۱۰۷۵

حکیم مهر - رییس اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار از وعده وزارت صنعت، معدن و تجارت برای لغو ممنوعیت صادرات تخم‌مرغ خبر داد و گفت: براساس هماهنگی‌های انجام شده محموله‌های تخم‌مرغ که در پی اعلام ممنوعیت صادرات در مرز‌ها مانده است تا عصر امروز به مقاصد مورد نظر صادر می‌شوند.

هدایت اصغری اظهار کرد: براساس تفاهم‌نامه‌ای که پیش از این با وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی منعقد شده بود، باید تنظیم بازار داخلی تخم‌مرغ و هم‌چنین صادرات و واردات آن به اتحادیه میهن واگذار می‌شد اما پس از انعقاد این تفاهم‌نامه وزارت تجارت تخم‌مرغ خوراکی و تخم‌مرغ نطفه‌دار را جزو فهرست 52 کالای ممنوعه صادراتی اعلام کرد.

وی افزود: براساس پیگیری‌های صورت گرفته مسئولان وزارت تجارت قول داده‌اند ممنوعیت صادرات را لغو کنند اما این موضوع هنوز به صورت رسمی ابلاغ نشده است.

همچنین حسن مهربانی یگانه - رییس انجمن تولیدکنندگان جوجه‌یکروزه - در گفت‌وگو با ایسنا از لغو ممنوعیت صادرات تخم‌مرغ نطفه دار خبر داد و گفت: این مومضوع طی نامه‌ای از سوی رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت اعلام شده است.

 

برچسب ها: صادرات، تخم مرغ،
نظر شما
ادامه