کد خبر: ۱۱۱۲۲

حکیم مهر - دبیر کانون سراسری انجمن‌های پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار از لغو ممنوعیت صادرات تخم‌مرغ از 26 ماه جاری خبر داد و اعلام کرد: ممنوعیت صادرات تخم‌مرغ با اخذ عوارض 40 درصدی برداشته شده است.

دکتر سید فرزاد طلاکش اظهار کرد: طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت محموله‌های صادراتی تخم‌مرغ که تشریفات آنها تا چهارم آبان‌ماه انجام شده بود، می‌توانند از مرزهای کشور خارج شوند که براین اساس تعدادی از تریلی‌های آماده در مرز‌ها صادر شده‌اند.

وی گفت: با توجه به این‌که تعداد زیادی از محموله‌های صادراتی که تشریفات گمرکی‌شان پس از تاریخ اعلام شده، انجام شده است هم‌چنان در مرز باقی مانده‌اند.

این دامپزشک افزود: به منظور ارسال محموله‌های صادراتی مانده در مرز از سازمان توسعه تجارت درخواست شده که مهلت اعلام شده را کمی بیشتر کند تا ماشین‌های مانده در مرزهای افغانستان که 28 کانتینر هستند هم ارسال شوند.

دبیر کانون سراسری انجمن‌های پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار گفت: سازمان توسعه تجارت قرار است این اصلاحیه را امروز ابلاغ کند.

به اعتقاد وی از 26 ماه جاری ممنوعیت صادرات تخم‌مرغ مشروط به اخذ 40 درصدی آزاد است اما این تعرفه غیرمنطقی و غیراصولی است.

طلاکش تصریح کرد: مبنای تعیین نرخ تعرفه صادرات تخم‌مرغ این است که صنعت مرغ تخم‌گذار چقدر از ارز مرجع استفاده کرده است لذا براساس برآورد‌های انجام شده باید این میزان تعرفه حداکثر 20 درصد باشد.

دبیر کانون سراسری انجمن‌های پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار اظهار کرد: سهم ارز مرجع در خوراک طیور حداکثر 30 درصد است در صورتی که علی‌رغم اختصاص ارز مرجع به وارد‌کنندگان، مرغداران خوراک طیور را از بازار آزاد تهیه کرده‌اند و وارد‌کنندگان نهاده‌ها را به نرخ ارز مرجع به آن‌ها نفروخته‌اند.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه