کد خبر: ۱۱۱۳۱

حکیم مهر - دکتر صاحبی کارشناس دفتر قرنطینه و امور بین الملل سازمان دامپزشکی کشور به همراه کارشناسان کشور استرالیا و مدیران شرکت های خصوصی متقاضی واردات دام زنده از امکانات استان بازدید نمودند. 
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان در ابتدا جلسه ای به منظور تشریح برنامه ها و معرفی امکانات استان جهت واردات دام زنده از استرالیا و شمائی از محل های شناسایی شده در سالن جلسات اداره کل برگزار گردید .
دکتر غریب مدیر کل دامپزشکی استان هرمزگان ضمن تشریح امکانات استان به عنوان هشتمین استان وسیع کشور که دارای 14 جزیره استراتیژیک و بالغ بر 1000 کیلو متر ساحل و مرز آبی و 4 منطقه ویژه اقتصادی می باشد ومهمترین منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجائی بوده که بیش از 60 درصد تجارت کشور در این منطقه انجام می گردد.
سپس بازدید از اسکله خلیج فارس بندرشهید رجائی و اسکله شهید باهنر که امکان پهلو گیری کشتی های ویژه حمل دام دارا می باشد و محل نگهداری موقت دام و امکانات و تجهیزات سردخانه 3هزار تنی شرکت سی دلف واقع در بندر شهید رجائی صورت پذیرفت و در ادامه از قرنطینه دامی باغو با مساحت 3 هکتار و سطح مسقف 11 هزار متر مربع که در 10 کیلو متری شرق بندر عباس واقع گردیده وبا امکانات سکوی بارگیری، تخلیه، آب وبرق با مالکیت سازمان جهاد کشاورزی با ظرفیت 2500راس دام سنگین و 30000راس دام سبک طراحی شده است بازدید بعمل آمد.
پس از آن این هیئت از امکانات و تجهیزات کشتارگاه صنعتی دام قلعه قاضی واقع در 30 کیلومتری شرق بندر عباس که توسط بخش خصوصی با 95 درصد پیشرفت فیزیکی ساخته شده است و سپس از امکانات کشتارگاه صنعتی شهرداری با مالکیت شهرداری واقع از 10 کیلو متری شمال بندر عباس بازدید نمودند.
در پایان دکتر صاحبی به همراه کارشناسان استرالیایی باتفاق مدیران شرکت مجتمع گوشتی ایوان ایرسا قشم و سرمایه گذاران استرالیایی آن شرکت به جزیره قشم به منظور بازدید از اسکله کاوه آن جزیره عزیمت نمودند .

 

نظر شما
ادامه