کد خبر: ۱۱۱۵۹

حکیم مهر - رییس سازمان دامپزشکی گفت: مشکل قرنطینه اسب در ایران حداکثر تا سال 1395 رفع می شود.
دکتر سید محسن دستور این مطلب را در آیین تجلیل از سوارکاران اعزامی به رقابت های پرش با اسب لیگ قفقار در جمهوری آذربایجان اعلام کرد.

وی با اشاره به ظرفیت های مناسب صنعت اسب در ایران افزود: در سال های اخیر تلاش های زیادی برای رفع مشکل قرنطینه صورت گرفته است و امیدواریم با همکاری سایر ارگان ها و بخش های دولتی و خصوصی در حوزه اسب هر چه زودتر به اهداف مورد نظر برسیم.

وی ادامه داد: سازمان دامپزشکی ایران بر اساس دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت دام با برگزاری نشست های هم اندیشی و امضای تفاهم نامه با فدراسیون سوارکاری موارد مختلفی را برای رفع مشکل قرنطینه اسب نیازسنجی و کار را به طور جدی آغاز کرده است.

رییس سازمان دامپزشکی اظهار داشت: سامانه پایش بیماری های اسب که پس از تهیه و تدوین به مرحله اجرا درآمده است گام مهمی در رفع مشکل قرنطینه اسب در ایران محسوب می شود.

دستور افزود: سازمان دامپزشکی ایران به طور جدی تلاش می کند تا اطمینان جامعه جهانی را نسبت به رعایت بهداشت اسب در ایران جلب کند و در این راه برنامه ریزی مناسبی صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: انجام فعالیت های آزمایشگاهی و تشخیص بیماری های ویژه اسب نیز در دستور کار سازمان دامپزشکی قرار گرفته و بر این اساس تلاش می کنیم در دو مرحله و طی چهار سال برای 15 بیماری گواهی های لازم را کسب کنیم.

سرپرست فدراسیون سوارکاری نیز در این آیین با اشاره به اعزام سوارکاران ایران برای دومین بار در سه دهه اخیر با اسب های شخصی به مسابقه های برون مرزی و برای حضور در رقابت های پرش با اسب لیگ قفقاز، افزود: این اعزام گامی اساسی در رفع مشکل قرنطینه اسب به شمار می آید.

وی یادآور شد: نخستین اعزام سوارکاران ایران با اسب شخصی در سال 2006 و برای شرکت در بازی های آسیایی قطر صورت گرفت و پس از آن سوارکاران کشورمان به دلیل مشکل قرنطینه اسب در ایران در هیچ رقابت برون مرزی نتوانستند با اسب های شخصی خود شرکت کنند.

وی خاطر نشان کرد: مقدمات اعزام سوارکاران کشورمان با 6 راس اسب شخصی به رقابت های پرش با اسب لیگ قفقاز در ماه گذشته با برگزاری نشست های مستمر با مسوولان سازمان دامپزشکی کشور و تشکیل کمیته کارشناسی فراهم شد.

حیدری از تمامی ارگان ها و سازمان هایی که برای اعزام اسب های سوارکاران کشورمان به مسابقه های پرش با اسب لیگ قفقاز تلاش کردند قدردانی کرد.

در این آیین که در هتل آکادمی فوتبال برگزار شد از سوارکاران اعزامی به مسابقه های پرش با اسب لیگ قفقاز، نایب رییس و سرپرست دبیری سابق فدراسیون سواری و مسوولان سازمان دامپزشکی به خاطر همکاری های مناسب آنان با فدراسیون سوارکاری تجلیل به عمل آمد.

 

نظر شما
ادامه