کد خبر: ۱۱۲۳۹

حکیم مهر - رییس دانشکده فناوری های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، توسعه رشته های دانشکده را از مهم ترین برنامه های آموزشی این مرکز دانست و گفت: مجوز راه اندازی رشته فناوری تصویر برداری که در زمینه تصویر برداری ام، آر آی و تصویر برداری مولکولی کاربرد دارد، به تصویب رسیده و امیدواریم تا مهر سال آینده بتوانیم در دوره PhD این رشته دانشجو پذیرش کنیم.

دکتر محمد رضا زرین دست برقراری پل ارتباطی بین رشته های بالینی و پایه را از مهم ترین رسالت های این دانشکده فناوری های نوین پزشکی عنوان کرد و افزود: این دانشکده با پذیرش دانشجو در رشته های بین رشته‌یی از جمله علوم اعصاب، مهندسی بافت، مهندسی سلول، مطالعات اعتیاد، رشته نانو فناوری و بیوتکنولوژی توانسته پل ارتباطی بین دانش علوم پایه و علوم بالینی ایجاد کند.

وی در ادامه با بیان اینکه بیشترین رشته های دانشکده فناورهای نوین در دوره دکتری دانشجو پذیرش می کند، تصریح کرد: از زمان تاسیس دانشکده فناوری های نوین در سال 1387، حدود 250 دانشجو در این دانشکده پذیرش شده است که 200 نفر از این دانشجویان در دوره PhD مشغول به تحصیل هستند.

دکتر زرین دست با بیان اینکه دانشکده فناوری های نوین پزشکی موفق به ایجاد فناوری در رشته های نانو و بیوتکنولوژی شده است گفت: به دلیل تازه تاسیس بودن این دانشکده، هنوز موفق نشدیم فناوری های بزرگ ایجاد کنیم چون برای ایجاد فناوری در همه رشته های موجود در دانشکده، باید تسهیلات آزمایشگاهی و آموزشی کافی برای همه رشته ها موجود فراهم باشد.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: اگر چه رسالت دانشکده فناوری های نوین تنها در ارائه مقاله نیست اما وزن مقالات علمی این دانشکده در رشته های موجود بسیار مطلوب و قابل قبول است.

وی همچنین به مهم ترین چالش های موجود در این دانشکده اشاره کرد و افزود: کمبود فضای فیزیکی بزرگ، نیاز به آزمایشگاه‌های مجهز و گرانقیمت و کمبود امکانات و تسهیلات آموزشی از جمله مشکلات این دانشکده است که البته در تلاشیم با همکاری دانشگاه این مشکلات را برطرف کنیم.

رییس دانشکده فناوری های نوین دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه تحقیق و پژوهش در این دانشکده را بسیار پر هزینه خواند و تصریح کرد: علاوه بر گران بودن امکانات پژوهشی و آزمایشگاهی در این دانشکده، هر دانشجو برای اتمام رساله دکتری خود در این مرکز بیش از 50 میلیون تومان هزینه صرف می کند.

 

نظر شما
ادامه