کد خبر: ۱۱۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
گرچه ارتقای سطح تحصیلات مردم امری شایسته است، اما دولت هم باید به اصل 28 قانون اساسی جمهوری اسلامی‌ایران و تکلیف خود برای فراهم آوردن امکان اشتغال به کار و ایجاد شرایط مساوی برای احراز مشاغل مطابق این اصل توجه و عمل کند...
nameme2

حکیم مهر -  رییس مرکز مجازی پژوهش‌های راهبردی دامپزشکی کشور با اشاره به جایگاه و نقش بسیار مهم تحقیقات از ارسال نامه‎ای به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جهت تبدیل حداقل نیمی‌از دانشکده‎های فعلی به پژوهشکده تحقیقاتی خبر داد.

 

دکتر محمد لطفی‎زاده  با اشاره به افزایش تعداد فارغ‎التحصیلان دامپزشکی اظهار کرد: متأسفانه چشم‎انداز اشتغال دامپزشکان و سایر رده‎های دامپزشکی با توجه به مواردی که به ما منعکس می‎شود امیدواری به همراه ندارد و افزایش تعداد دانشکده‎های دامپزشکی بدون در نظر گرفتن بسترهای لازم برای اشتغال فارغ‎التحصیلان به هیچ وجه پسندیده نیست.

لطفی‎زاده همچنین تحقیقات را پایه آموزش و پیشرفت عنوان کرد و گفت: نبود پژوهشکده‎های تحقیقاتی دامپزشکی در کشورمان به مصلحت نیست و در نامه به وزیر علوم هم از او خواسته‎ایم با توجه به نظر غالب نخبگان دامپزشکی طرح تبدیل حداقل نیمی‌از دانشکده‌های فعلی دامپزشکی به پژوهشکده را با دعوت از کارشناسان مبرز به طور جدی بررسی و اقدام لازم را در این زمینه معمول فرماید.

رییس مرکز مجازی پژوهش‌های راهبردی دامپزشکی با بیان اینکه اکثر نخبگان و مسوولان دامپزشکی کشورمان موافق تأسیس دانشکده‌های جدید دامپزشکی با توجه به شرایط اشتغال فعلی و چشم‎انداز آینده نیستند و این موضوع را به این مرکز هم منعکس کرده‌اند، گفت: گرچه ارتقای سطح تحصیلات مردم امری شایسته است، اما دولت هم باید به اصل 28 قانون اساسی جمهوری اسلامی‌ایران و تکلیف خود برای فراهم آوردن امکان اشتغال به کار و ایجاد شرایط مساوی برای احراز مشاغل مطابق این اصل توجه و عمل کند.

 

متن نامه رئیس مرکز مجازی پژوهشهای راهبردی دامپزشکی به وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری به این شرح است :

 

بسمه تعالی

 

جناب آقای دکتر دانشجو

وزیر محترم علوم ، تحقیقات و فناوری

 

سلام علیکم

 

احتراماْ همانطور که استحضار دارید در سال‌های اخیر با هدف افزایش تعداد فارغ‌التحصیلان و قشر تحصیلکرده جامعه که فی نفسه امری شایسته است، تعداد دانشکده‌های دامپزشکی با رشد چشمگیری مواجه و در برخی سفرهای استانی دولت، مصوباتی مبنی بر ایجاد دانشکده‌های جدید مشاهده گردیده است. از آنجایی که غالب نخبگان ، تحلیلگران و کارشناسان دامپزشکی با توجه به وضع فعلی بازارکار و چشم‌انداز اشتغال و با عنایت به الگوهای موجود در کشورهای موفق در عرصه دامپزشکی ، تأسیس دانشکده‌های جدید و افزایش تعداد فارغ‌التحصیلان دامپزشکی را به صلاح کشور نمی‎دانند ، خواهشمند است دستور فرمایید ضمن بازنگری در تأسیس دانشکده‎های جدید، موضوع تبدیل حداقل نیمی از دانشکده‎های فعلی به پژوهشکده تحقیقاتی با دعوت از کارشناسان مبرز بطور جدی تحت بررسی کارشناسانه قرار گیرد. مزید استحضار حضرتعالی به آگاهی می‌رساند، اخیراً جمعی از نخبگان و مسئولین دامپزشکی کشورمان از جمله رؤسای محترم سازمان دامپزشکی و دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران ، رئیس محترم گروه دامپزشکی وزارت علوم و سه تن از چهره‎های ماندگار دامپزشکی کشورمان و اعضای محترم گروه دامپزشکی فرهنگستان علوم در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی این مرکز ، مخالفت خود را با افزایش تعداد دانشکده‌های دامپزشکی کشورمان ابراز نموده، آن‌ را به صلاح مملکت ندانسته و خواستار توقف این روند و تبدیل برخی دانشکده‌های فعلی به پژوهشکده‎های تحقیقاتی شده‎اند.
امید است با عنایت مجدانه جنابعالی به این موضوع ، اندکی از نگرانی جوانان عزیز این مرز و بوم در زمینه اشتغال کاسته شده ، بازار کار از تعادل نسبی برخوردار و و زمینه رشد بیشتر کشورمان با تکیه بر تحقیقات بعنوان مبنای آموزش و بالندگی فراهم گردد.


 

با احترام

دکتر محمد لطفی زاده

رئیس مرکز مجازی پژوهشهای راهبردی دامپزشکی

 

 

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یه بنده‌ی خدا
|
-
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۴
0
0
چه خوبه آدم خودش یه مرکز که معلوم نیست چیه راه بندازه، خودش نامه بزنه، خودش هم خودشو اینقدر تحویل بگیره! امان از نارسیسیم!
نظر شما
ادامه